En händelserik första inskolningsdag=(

Idag påbörjades inskolningen på dagis för älsklingen.
Min första känsla av lokalerna var väl inte helt bra. Kändes verkligen tillfälligt o inte heller de bäst anpassade leksakerna för 1-2 åringar =(  Lokalerna var svinkalla, golven kalla och hårda och dessutom svinhala. Känns som barnen kan halka omkull hur lätt som helst =(

Personalen kan jag inte klaga på. De var trevliga och det blir säkert inga problem för älsklingen.

Tyvärr hände en otäck sak redan efter ca 10 minuter på dagis. En annan liten pojk slog sitt lilla huvud lätt i golvet och blev ledsen. Dock blev han inte bara ledsen utan började krampa, blev medvetslös och alldeles blå=( Tack o lov var ju min R med idag och jag bad honom ta pojken medan jag satte mig med mamman. R är ju van vid akuta situationer efter alla år i ambulansen osv och jag kände mig helt lugn med att han tog hand om pojken. Jag förklarade det för mamman oxå så hon visste att det var en utbildad person som tog hand om hennes pojk.

Personalen ringde efter ambulansen som kom efter ca 20 minuter. Pojken vaknade till efter ca ngn minut tack och lov=) R är så lugn och bra i såna situationer vilket han förmedlade till alla i lokalen och mamman var så tacksam för det vi hade gjort=)

Vet tyvärr inte riktigt vad jag känner för att han ska börja där efter idag men vi får se vad som sker. Skulle ju tagit lite bilder men som ni förstår så försvann dom tankarna efter det som hände=( Får se om det hinns med nån annan dag=)

Som sagt var, bara en timmes inskolning men oj vad den var händelserik...

*Tänker på dig lillplutten och hoppas att du och mamma mår bättre*

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0