Nytt försök till nytt liv...

Japp, nu har jag bestämt mig för att söka en ny väg till viktnedgång och välmående. Inte en massa godis i veckorna eller en massa mat i överflöd. Jag ska försöka och ta mig ut på promenader så ofta jag kan och så ofta som min värk tillåter mig. Började idag med en promenad till dagis o lämnade lillan. Tog sedan en liten omväg hem lagom för Lowe att inte hinna somna i vagnen=) Därefter blev det en lunch som bestod av vegoschnitzel, couscous och grönsaker. Började sedan fundera på vad man ska lyssna på för att inte tänka på hur långt man går eller hur kallt o blåsigt det kan vara vissa dagar. Fick ett erbjudande från 3 om en gratis ljudbok från storytel. Kanske kan vara ngt? Ngn som har användt sig av detta i mobilen och har några åsikter om det? Började dona med detta men med en gråtande bebis dragandes i byxorna så var det inte lätt o välja bok. Slutade med att jag tog en promenad utan bok i öronen men med min bästaste Linda i luren=) Jag gick till biblan för att kolla om ljudböcker o låna en som jag var lite sugen på men som var lite kort. Upptäcker då att jag inte hade plånboken med mig vilket innebar inget lånekort! Jag gick då fram till bibliotikarien och bad henne hjälpa mig låna den via datorn. Hon frågade då om jag hade leg med mig vilket jag givetvis inte heller hade eftersom jag glömt plånboken!!!  Slutade med att jag inte kunde låna alls=( Fortsatte dock mitt samtal med Linda hela vägen runt dagis och hem. En härligt skön promenad blev det=) Nu har jag och de 2 minsta barnen haft fruktstund och Lowe ligger nu i sin säng för eftemiddagsvila. Dock hör jag hur han sitter o leker i sin säng så vi får väl se om han somnar=) Har ni några tips på god mat och bra mellanmål så tar jag tacksamt emot dom=)
Kram

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

Keso med ananans är ett gott mellanmål som jag brukar äta. Fruktsallad är en annan variant. Jag som är lattemamma kan ju ta en latte emellanåt. Ett mamma-mellis :=)

2010-10-18 @ 15:45:51
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0