Lagkänslan...

R har nu åkt iväg for o träna lite jujutsu. I dag tränar de bara lite extra o inte ngn schemalagd träning. De är några stycken som träffas o tränar fritt o snackar lite skit. Detta kan få mig att sakna den tiden då man själv tillhörde en klubb, ett lag. Känslan av att umgås o träna med vänner är en härlig känsla.

Jag spelade fotboll i ca 10 år och minns detta som en av de bästa tiderna i livet. All tid o allt snack i omklädningsrummet( vilket var en hel del) var skitkul. Vi var mkt på cuper o träningsläger vilket innebar mkt tid även utanför planen och mkt annat snack än bara fotboll. Träningen man fick var mer som ett + egentligen=) Alla resorna till och från matcher i minibussarna... Ojojoj stackars de som tränat oss ;)

Ibland har jag fått en tanke om att börja träna jujutsu igen men inser att det inte skulle fungera att både R o jag tränar på samma tider då vi har lilla Lowe som ju inte kan sitta där nere själv än=) Dessutom vill jag inte klampa in där R har funnit ett sätt o skapa egen tid o få träna o umgås m vänner.

Det är enormt trevligt i jujutsu-klubben där alla hälsar o slänger några ord även med mig när jag hänger där ibland när Hampus o R tränar. Hade gärna hoppat in mer i den gemenskapen o även tränat men om det överhuvudtaget ska ske så lär det nog dröja ett bra tag till då Lowe är så pass stor att han kan sitta med sina syskon medan vi tränar...

Stort + till Nybro jujutsu för deras trevliga bemötande=)

Vad har du på hjärtat?
Postat av: karolina

Kul men en tjej som tränar eller tränade jujutsu! Min kille försöker få med mig till hans jujutsuträningar, han påstår att det är himla roligt:P

2010-03-21 @ 19:26:47
URL: http://karolinamalmlov.blogg.se/
Postat av: svar till karolina

Jag kan bara rekommendera att du följer med din kille för det är en superkul träningsform som är perfekt på många sätt. Du kommer inte o ångra dig =)

2010-03-21 @ 19:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0