Magsjuka eller what?!

Lördag kväll, pepsi med is och citron i, en karl som tagit kommandot över spisen och fixar hemmagjord pizza. Läget ganska skönt med andra ord=)

Idag blev väl inte dagen som den var tänkt precis men kvällen känns bättre=) Lillan kräktes imorse vid frukostbordet och fick dumpa frukosten och hoppa in i duschen istället. När hon sedan duschat färdigt och kommer ut till bordet och märker att hennes frukost är bortplockad blir hon ledsen och vill ha mer. Hon sätter sig då igen och äter nästan en hel rostad macka och ett halvt glas oboy. Därefter lägger hon sig och vilar en timme. När hon sedan vaknar igen så klipper hon i sig 4 rostade mackor på raken och vatten! Hon plockade även i sig ngn godisbit och var pigg igen. Efter detta har allt varit lugnt. Inga mer kräkningar, inget den andra vägen och hon dricker och pillar i sig lite godis och leker. Vet i tusan vad det är hon har, känns ju inte som en vanlig magsjuka precis. Till saken hör att hon igår knappt åt på hela dagen och var ju helt tom i magen innan hon drack apelsinjuicen som fick henne att kräkas. Kan bara hålla tummarna att hon var så trött och tom i magen att det var därför hon reagerade som hon gjorde så vi slipper magsjukan.

Hampe och jag tog en snabbtur ner till stan och köpte en paket då han ska på kalas imorgon igen. Vi var även och hyrde 2 filmer som ska rulla här ikväll efter maten. Hade ju även lovat mannen att köpa några öl och kommer hem helt tomhänt... Snacka om förvirring! Vilken tur att vi hade Jonas som var i Tyskland för ett tag sedan. Öl en lördagkväll är som raketbränsle i gubben=)

Nu ska jag slappa lite och umgås med familjen.
Ha en skön lördagkväll.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Maria

Hallå gumman! FÖRLÅT att jag är värdelös på att höra av mig men varje gång som jag tänkt att skriva så har de dykt upp något annat och så har jag glömt bort. Hur är allt nu då?? Kan tänka mig att du längtar oerhört efter att lillkillen ska ta och kika ut i världen? ;) De måste vara guld värt att ha R hemma så han kan passa upp dig. Sköt om dig nu! Hälsa familjen. STOR kram!

2009-10-25 @ 00:11:19
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: H

receptet på degen är följande:

50 g jäst

50 g smör

5 dl mjölk

2 tsk salt

2 tsk socker

16 dl mjöl



Låt degen jäsa som en bulldeg. Efter 30 min börja göra piroger. Pensla innan in i ugnen o ut efter ca 10 min. (precis samma procedur som när du gör bullar) Jag la i lite creme fraiche o en köttbuljong i köttfärsen så det inte blir så torrt.



Om du provar och det blir gott så är det inte mig du ska tacka utan gräsänkan H. :)

2009-10-26 @ 11:11:46
URL: http://muffinsprat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0