Vaccinering...

Den ständiga funderingen, vaccinera eller inte mot svininfluensan. Det är ju så mkt skriverier om svininfluensan och vilka som ska vaccinera sig o inte ska vaccinera sig. För ett tag sedan rekommenderade man ju inte gravida att vaccinera sig p.g.a. riskerna för skador på fostret. Nu har man ändrat sig och rekommenderar alla gravida att vaccinera sig då man inte kan se att vaccinet kan ta sig igenom livmodern till fostret utan bara att fostret/barnet har nytta av antikropparna efter födseln istället. Rådfrågade även min barnmorska hur man ska göra och de rekommenderar att man ska vaccinera sig.

Då min lillprins ska vara i princip färdigutvecklad där inne så har jag bestämt mig för att vaccinera mig. Vill inte ta risken att bli sjuk i svininfluensan. R har redan tagit en spruta via jobbet. Hampus ska få sin vaccination genom skolan och Felicia kommer att få via BHV. Man vill inte riksera att lillprinsen ska bli sjuk sen heller när han är född och eftersom svininfluensan är så extremt smittsam så känns det bäst att vi är vaccinerade allihopa i familjen.
Så på torsdag bär det av till Hälsocentralen för ett stick i armen. Håll tummarna på att man inte blir dålig som 17 bara efter den. Många som reagerar på olika sätt och en del har inte märkt av den alls. Tur att mannen är ledig på dagen på fredag om man skulle bli liggandes.


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Nilla

Skönt att du har bestämt dig! Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra. Vi hade livliga diskussioner angående detta på tjejträffen med föräldragruppen i lördags. En av tjejerna är sjuksköterska och vaccinerar för fullt just nu. Hon tänker absolut inte ta sprutan och många av hennes kollegor både sköterskor och läkare säger samma sak. Men till allmännheten måste de rekommendera vaccinering. Hon berättade en massa som jag nog önskar att jag sluppit höra! Jag fortsätter fundera./Kram.

2009-11-04 @ 08:20:47
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0