Onsdagen 27/5

Idag har jag vallats bakåt 22 år i tiden. Jag har varit en dag i skolan i första klass. Hampus ville att jag skulle hälsa på honom en dag i skolan och nu har jag ju all tid i världen så idag blev det av i alla fall=) Vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt om dagen. Den kändes förvirrande faktiskt. Eftersom Hampus ville att jag skulle stanna o äta med honom så gjorde jag så. Det var "bakad" potatis med skinkfyllning eller räkfyllning. Kan säga att barnens tallrikar idag inte såg roliga ut. Flera barn åt den där vanliga  ugnsbakade potatishalvan med lite smör på. Inte många som åt ngn av fyllningarna. Jag kan förstå att Hampus kan vara vrålhungrig vissa dagar när han kommer hem. Kändes inte som att detta var ngn toppenmat för barn som går i lågstadiet. Själv älskar jag ju potatisfyllningar men där tog tiden över istället. Jag hann knappt äta färdigt förrän det var dags att lämna plats åt nästa matgäng. Om man inte var färdig berättar Hampus att då få man byta till ett annat bord för att äta färdigt. Detta kändes inte heller helt ok faktiskt.  Det blev en direkt färd för att köpa färdigmat efter skolan slut då vi båda var  vrålhungriga! Hampus var i alla fall nöjd med att ha mig där. Han var som ett klistermärke på mig o kramas ju gärna, även om alla stora barnen ser på=) Då kände jag att jag är överlycklig att vi har vant våra barn vid närhet och omtänksamhet. HAn är en av få barn i skolan som kan komma utspringandes efter skolan slut och bara hoppa  upp på mig o krama om mig=) Gud vad jag älskar den pojken!
Kändes skönt o ha hälsat på en gång i första klass o ska försöka hälsa på en dag i 2:an efter sommaren oxå. Ska väl hälsa på lillan på dagis ev en dag nästa vecka, Dagen för övrigt har varit väldigt stillsam fram till kvällsmaten då det blev panik. Hampus skulle hjälpa mig på morgonen o plocka in det som skulle in i kylen men när vi kom hem från skolan stod fortfarande smöret, filmjöken o osten på bordet. Puffarna hade de nästan ätit upp samt brödet så det blev till att åka o akuthandla så vi klarar kvällsmat samt frukosten imorgon...  Har nu tittat på tv:n en stund men ska nu gå o sussa. Imorgon väntar ultraljud vid lunch och sedan friskis på kvällen så den dagen går nog snabbt. Ha en skön natt nu med er.
Natti

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0