Lugna helgen

Så var helgen över igen. Den har varit lugn och faktiskt bra trots huvudvärk och feber hos mig. Skulle ha jobbat igår kväll men då jag var inne o jobbade extra i fredags trots feber så fanns ingen ork kvar att jobba på lördagen. Knaprat huvudvärkspiller 4 dagar nu och det är fortfarande molande i skallen men febern borta.

Min älskling kom hem i fredags kväll och det var så skönt att få kramas igen. Felicia ställde sig i fönstret och tittade ut när taxin kom. När hon fick syn på Roger så skriker hon rakt ut" Pappa! Jag har saknat dig!" Sedan springer hon till dörren och flyger upp i famnen på honom. Hela kvällen hängde hon sedan på pappa och hon snattrade hela kvällen. SÅ härligt och se henne så glad och nöjd med pappa hemma igen=)
Kvällen var lugn med en titt på Let's dance. En skam att Niclas åkte ut och den gamla får stanna kvar som inte ens kan dansa... Eftersom jag skulle varit ledig på fredagen hade jag planerat en del mys men fick ju ställa in detta p.g.a jobbet och att jag var sjuk.

Lördagen var oxå lugn. Hampus var nere och tittade på sin första handbollsmatch och han var så intresserad av detta. Han börjar fastna för olika bollspel nu och det är kul. Han ska troligen testa fotboll igen på lördag och se om han vill börja på det igen, fast denna gång i Nybro IF. Han lekte sedan med Viktor en stund på em och Felicia lekte med Isak så barnen var nöjda och jag fick lite lugn och ro oxå. Roger skulle ha åkt till Kalmar egentligen men eftersom jag var sjuk så valde han att stanna hemma och ta hand om mig så det blev en soffkväll igen men jag tror vi är nöjda allesamman med helgen i alla fall.

Idag har febern hållt sig borta i alla fall så imorgon blir det o jobba igen. Imorse hade Felicia knatat ner själv och försett sig med en tallrik yoghurt och flingor och satt nöjt vid tv:n och åt. Hon hade dessutom klätt sig själv, väldigt kreativ får jag lov o säga=)
Barnen har även idag lekt med kompisar och det har varit en lugn söndag. Roger åker tillbaka imorgon bitti igen och kommer hem på torsdag. På fredag är det dags för mig att åka till Stockholm för en helg med jympa, föreläsningar och fest. Ska bli lite skoj och få komma iväg och göra ngt för min skull men känns lite tung att åka från Roger när han väl kommer hem. Ibland måste man vara lite ego...

Nu ska jag slappa några minuter i soffan innan läggdags. Ha de gott

Felicia när hon klätt sig själv, även fått på sig halsbandet. Mkt kreativ tycker jag=)

Frukost får man fixa själv ibland=)

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

hej sötis, jag hoppas du avsätter en liten stund och träffar mej när du kommer till sthlm!! Hur ofta har vi den chansen??? Jag är ledig så det e inga problem. Hoppas verkigen att du har lite tid över...kan ju ta en sbannfika i stan bara. En liten stund bara...puss

2009-03-08 @ 21:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0