Uppdatering från gårdagens tumult

Kanske ska berätta för er som inte vet hur gårdagen förlöpte. Jag åkte ju till barnmorskan för att kolla hjärtljuden men ve o fasa, hon  hörde inga hjärtljud från ngn bebis... Istället ringde hon till gyn i Kalmar som kunde ta emot mig omgående. Så jag sattemig ensam i bilen och drog mot Kalmar. Det var nog den jobbigaste resan jag gjort till Kalmar tror jag.
Tankarna snurrade i huvudet om o om igen. Tänk om barnet inte lever?  Väl inne i Kalmar parkerade jag bilen och tog mig på ngt sätt till gyn. Kände hela tiden hur frånvarande jag var. Väl inne på gyn fick jag vänta en stund innan läkaren tog emot mig. När jag var på toan så ringde naturligtvis min älskling och när han hörde varför jag var där lät han helt förstörd stackaren. Lovade att messa honom så fort jag var färdig så han kunde ringa mig igen. När det blev dags för min tur fick jag följa med läkaren in på ett rum. Hon ställde några frågor och därefter var det dags för vaginalt ultraljud. Äntligen fick jag se hur hjärtat slog och hur den lill* rörde på sig. Allt såg ok ut enl läkaren. Hon tog även en bild och rådfrågade kollegorna men ingen kunde ge en förklaring till min blödning utan allt såg ut som det skulle och bebisen mår bra=) Messade direkt ill min älskling som sen ringde och jag kunde glad berätta för honom att allt var ok med pyret. Han blev lättad och glad förstås. Han berättade att han hade varit väldigt nära o gå in till chefen o be honom skicka hem honom. Stackars älskling, vilken frustration det måste ha varit för honom när han inte kunde vara här för mig. Så för er som undrat så vet ni nu att allt gick bra till slut igår och pyret mår alltså bra. Själv ligger jag däckad idag p.g.a. fruktansvärd huvudvärk. Låg hela fm fram till 12. Hämtade barnen vid 13 och sedan har jag nu legat i 1 1/2 timme igen men den vill inte försvinna. Inget skoj alls när man är ensam, men som min svåger skrev" som man bäddar får man ligga" och det stämmer ju. Så det är bara för mig att kliva upp nu o traska med hunden o sen ska barnen o jag åka o handla lite revben o kyckling tror jag. Ha en bra fredag
Kram

Vad har du på hjärtat?
Postat av: linda

skönt gumman, skönt!!

2009-06-05 @ 19:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0