Hemkomsten=)

Igår var en omtumlande eftermiddag, kväll o natt. Roger skulle ju bli hämtad med taxi på flygplatsen i Kalmar och sedan vara hemma ca 17:00. Efter lite detektivarbete så lyckades jag spåra upp vilket taxibolag det var och avbokade då hans transport hem. Istället lämnade jag barnen hos mina föräldrar, åkte in till Kalmar och handlade dels presenter till min mamma men var även på bolaget (efter beställning av mannen förstås) och sedan en snabbis in till blomsterbutiken. Köpte där en fin röd ros samt en grön kvist. Begav mig sedan till flygplatsen och gick in i väntsalen för ankommande flyg. Stod där en stund med min ros i handen. Kan säga att jag var skitnervös=) Till slut fick jag se en bekant man. Vi mötte blickarna ett par ggr men inte såg han att det var jag. När det sedan gick upp för honom att det faktiskt var jag som stod där med min röda ros i handen så spred sig ett chockat leende på hans läppar. Själv kunde jag inte hålla tårarna tillbakas längre utan när jag gick mot honom så började tårarna forsa ner på mina kinder och vi kramades hårt o länge=) Han hade inte en susning om att jag skulle hämta honom så han blev ganska chockad=) Vi kramades om o om igen innan vi tillsammans begav oss hemåt mot barnen.

 Vi förberedde presenterna som R skulle ge barnen o sen kom min mamma o lämnade barnen. De rusade så klart rakt upp i pappas famn o där stannade de nästan hela kvällen=) När mottagningen var klar var det dags o ge presenterna o båda barnen sken som solar hela tiden. Felicia fick 2 par örhängen och en silverring samt ett skötcenter till sina dockor. Hon var så supernöjd och lekte mkt med sina dockor igår=)
Hampus fick ett Nintendo Ds samt ett pokemonspel till det. Detta skulle givetvis laddas i tre timmar innan han kunde testa det så strax efter klockan 21 igår kväll startades spelet upp. Han höll sedan på med det till klockan var nästan 23 o då fick han gå o lägga sig.

Roger o jag satt uppe en kort stund efter barnen lagt sig sen var även vi helt slut o gick till sängs. Vi låg där tätt intill varandra o pratade lite grann. Jag märkte sedan att Roger blev tystare och jag sa till honom att sova men fick till svar att han bara njöt. Jag ljuger inte om jag säger att det tog ca 20 sekunder till innan hans första snarkning sattes igång=) Klart att han var helt slut efter en lååång resa hem samt all uppståndelse från barnen o mig här hemma. Alla sov gott o även jag till slut. Tyvärr blev sömnen inte så långvarig då jag vaknade ca 02 av att lillan satt på sitt rum o grät då hon tyckte det var för mörkt. Tände då en lampa samt fixade lite vatten och därefter var hon lugn o sov resten av natten.
Kl 03 var det åter ngn vid dörren o då var det Hampus. När jag frågade vad han ville så sa han:
H:  Äh jag bara undrar om ni har sovit gott?
J: Men lille Hampus, klockan är mitt i natten så gå och lägg dig igen.
H: Är det, jag trodde det var morgon nu. Jag kan gå och morgnar mig lite då.
J: Ja gör du det några timmar till=)

Efter det lägger jag mig för att sova igen men kl 04:30 knackar det på vår dörr... Hampus igen=)
J: Vad är det älsklingen?
H: God morgon säger han.
J: Det är inte morgon än gubben. Gå o sov en stund till nu.
H: Ok.

Vaknar sedan på morgonen och efter en stunds mys så går R o jag ner o vem får vi då se sovandes i soffan?! Jo Hampus!. Förmodligen gick han ner vid 04:30 för att lägga sig o morgnar till sig lite och somnade då. Söta pojk=) så ivrig att få starta en ny dag med pappa samt Pokemonspelet givetvis=)
Både R o jag är dock lita off idag efter hans resa o min sömnlösa natt men oj vad det känns toppen allt=)
Som skrivet, eftermiddagen, kvällen o natten var en tid av enormt mkt känslor o glädje och där fortsätter vi nu idag.
Snart dags för kalas hos mina föräldrar o sen en skön kväll hemma=)
Återkommer när tid finns
Kramis

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Jessica

Åhh så härligt jag blir tårögd av att läsa din blogg, den där känslan smittas nog av till oss alla som läser din blogg, njut och ta hand om varandra nu! hälsa Roger!!

2009-07-17 @ 14:40:27
Postat av: linda

jag blir så tårögd när jag läser din blogg...du skriver så fint!! Lille hampus..va söt som väntade så på pappa på natten fast han trodde ju dte var morgon...gubben...

2009-07-17 @ 20:41:12
Postat av: Maria

Ååh de gick en rejäl rysning genom hela kroppen när jag läste om när ni äntligen fick kramas på flygplatsen! Jag minns själv hur underbart de var att träffa sin älskling igen.



Sen, rara lilla Hampus.. man blir ju helt tårögd! De måste ju ha varit som julafton för honom, han ville bara att dagen skulle börja på riktigt :)



Njut nu av dessa dagar, och ta hand om er!

2009-07-17 @ 21:55:24
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0