Ska skriva CV=S

Nu har jag tänkt och skriva ett CV för ett jobb jag såg i förrgår. Vet egentligen inte riktigt vad det innebär men det finns bara ett sätt o ta reda på det och det är att söka det! Satt i förrgår o tittade lite o såg då detta. Jag mailade till en på företaget för att få lite mer info om vad det egentligen innebar .Tyvärr var sista ansökan igår så jag skickade lite kort info om mig. Idag fick jag svar från mannen jag mailade och han bad mig skicka CV oxå om jag fortfarande var intresserad så det tänkte jag försöka fixa ihop lite. Jag tror aldrig jag skrivit ett CV tidigare utan haft turen att det allltid kommit jobb och nu har jag ju en fast tjänst så jag vill inte söka ett vik . Detta arbete är en fast tjänst på min hemort vilket skulle innebära att jag skulle kunna cykla till jobbet=) Vi får se. Kan vara värt ett försök i alla fall=)

Igår var jag och mannen på hockey o såg Nybro- Malmö. Tyvärr förlorade Nybro på straffar men oj vad dom var värda att vinna denna gång. De ägde 2 av 3 perioder fullständigt. En av deras bättre matcher igår faktiskt så det var riktigt kul faktiskt o gå igen. Får försöka gå lite fler ggr nu igen.

I morse försov vi oss och det är så irriterande. Tyvärr är jag på en otrolig stressnivå vilket innebär en dålig sömn då jag vaknar et par ggr/natt o då är man rätt trött när klockan ringer 05:20. Vi somnade om till 06 o det var inte bra. Jag hade dessutom lovat o hämta Maria på vägen till jobbet. Vi blev väl 20 minuter sena men ingen katastrof för det. När vi dessutom loggat in så fungerar inte telefonin överhuvudtaget varken via datorsystemet eller fasta nätet!!! ( Typiskt att det blir så här när man försovit sig oxå=(  )
Detta är inte bra då hela vårt arbete är baserat på telefoni då jag sitter i sjukvårdsrådgivning. Vi skulle dessutom hjälpa en VC med deras telefoni men det gick ju inte. Efter ca 2 timmar kopplade allt igång igen så då kunde vi äntligen komma igång o jobbar.  Dagen förflöt snabbt med en hel del arbete. Efter dagen slut for jag och barnen till Friskis för min tid i receptionen där. Kom hem ca 19:30, utfodrade barnen, nattade barnen, fixade köket och nu sitter jag här och ska fundera på hur jag skriver ett CV. Får nog söka på nätet för där hittar man allt.
HAr oxå bestämt mig för att göra en livsstilsförändring. Inte lätt alls men jag måste för min egen skull främst. Får väl skriva mer om det sen för nu är jag trött men ska leta fram mina utbildningspapper först o börja spåna på CV.
Hoppas ni haft en trevlig dag och en trevlig kväll.
Tjao

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0