Segdag...

Lillan har varit lugn inatt tack o lov. Verkade helt ok på morgonen men vid 08 så kräks hon en gång. Troligen p.g.a slem.
Framåt förmiddagen börjar hon bli hängig igen o klagar sedan på ont andra örat=(
Hon gråter p.g.a smärtan så det var bara till o ta fram Ipren igen. Kollade sedan det örat hon hade ont i igår o där var det jättekladdigt. Fick även lite feber. Så nu kände jag att det var dags o kolla upp hennes öron hos VC. Hon somnade en timme i soffan innan vi åkte till VC.
Vi har bytt till en privat VC där de även har drop-in tider vissa delar av dagen. Vi åkte så vi skulle vara där direkt ill kl 13 då öppna mottagningen drog igång men ack vad folk det redan var=(
Vi satte oss o vänta o vänta o vänta o vänta. Ca 2 TIMMAR senare så fick vi äntligen komma in till doktorn. Kändes som lite väl länge o sitta o vänta så det gör vi nog inte fler ggr. Tyvärr så är alternativet o ringa o boka tid men det är nästan lönlöst o försöka ringa eftersom det är så många som ringer...
Tanken att byta tillbaka till vanliga VC slog mig faktiskt men sedan så tänker man på fördelarna med den privata. Du vet vilka läkare som arbetar där (2 st bara), de är svenska så man förstår vad de säger. Personalen över lag är trevlig o det är mkt fräscht i lokalerna. Till skillnad mot den vanliga vc där nästan var o varannan läkare är utländsk, ofta stafettläkare som kommer då o då. Så efter övervägande så stannar vi kvar på den privata VC. Tur man har en bärbar högtalartelfeon så man kan lägga ifrån sig den o greja med annat medan man sitter i telefonkö nästa gång=)

Resultatet av lillans undersökning var i alla fall att trumhinnan buktade på ena sidan men kunde inte finna att det var hål på den. På andra örat var trumhinnan irriterad men inget hål där heller. Han skrev ut penicillin men vi avvaktar då hon är superpigg nu igen o inte ont alls sedan i förmiddags.

Nu är kvällsmaten överstökad oxå. Lite pannkakor blev det ikväll. Hampe kom hem från  handbollsträningen vid 18 så då hade vi det lite mysigt med tända ljus o lite prat när vi åt. Snart dags o natta barnen. Sen får det nog bli en omgång med Wii igen. Känner hur jag bara proppar i mig massa onytigheter nu. Även blivit beroende av Cola igen o jag hatar det!!!
KAn inte tänka på annat på kvällen när jag är ensam. Cola,cola,cola... Inte undra på att jag har blivit tjöcker=(
Ska slänga i en tvätt i tumlaren nu. Ha en bra kväll.



Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0