...och sen klar!

Vad är det med detta med kortbetalning och kassörskor?
När man betalar med kort så vet ni  (antar jag) att man får trycka konto/kredit, kod och sedan är det dags för att godkänna summan. Precis inför det sista momentet så säger alltid kassörskan
- ...och sen klar!

Ja men jag vet!
Herregud, det hinner ju inte ens komma upp på skärmen att jag ska trycka "klar" förrän kassörskan säger åt mig att trycka "klar"! Visst kan jag väl tänka mig att de äldre som kanske inte är så vana vid kortbetalning, ser dåligt osv kanske väntar en stund så kassörskan får säga till dom o trycka "klar".

Men hallå, hur ofta använder man kortbetalning egentligen?! Jag kan väl tippa att jag i snitt kortbetalar 1-2ggr/dag vilket innebär att man vet att man ska trycka "klar". Visst kan väl vi stressade småbarnsmorsor (alla vet ju hur förvirrade vi är) oxå glömma bort det sista momentet men inte varje gång!!!

Har funderat på detta och väntar alltid spänt på sista momentet för att se om hon kassörskan hinner säga ngt innan det dyker upp på skärmen och visst är det så =) Varje gång!!! Undra om dom ser "klar" långt innan vi ser det eller om dom stackarna bara är stressade?

Vilka funderingar man har ibland =)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0