Guld o gröna skogar?!

Gick här innan och funderade på samtalet jag hade med min svägerska idag om detta med att ha barn. Livet som förändras när man blir fler i familjen. Många man pratar med påtalar ofta hur underbart det är att få vara hemma med barnen och visst svarar man väl så om ngn frågar, eller?! Undrar hur folk skulle reagera om dom fick ett ärligt svar en dag när man kanske har fått vara vaken mer eller mindre hela natten, när man måste stiga upp 05:30 för att barnet står i sängen o skriker för att han är nerbajsad och hungrig. Eller dagar när det är extra pipigt och man har ett barn hängandes i byxbenen och skriker tills man lyfter upp dom men som ändå inte är nöjd i famnen om man inte går omkring i hemmet och grejar med en 10-kilos klump på armen!  De dagar skulle man egentligen vilja sätta ut en skylt " Barn skänkes" utanför dörren och hoppas på att ngn nappar på erbjudandet. Fast bara en liten stund... Sen kommer det där leendet fram som man bara kan få från sina barn. Leendet som säger att man verkligen betyder allt för dom. Leendet som får en att smälta fullständigt och som får en att inse varför man valde att skaffa barn! Men att allt skulle vara guld och gröna skogar med barn, det är bara skitsnack!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: carro.s

man måste säga hur man tycker, håller helt med ibland då är de väldigt billiga å man skulle vilja ha en biljett till månen å stanna där en vecka å bara få vara!

alla har vi olika problem m våra små å d

2010-10-15 @ 06:47:26
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: carro.s

ja agnes tyckte inte att jag skulle skriva mer men..



alla har vi olika med vår små å även de stOra å det är viktigt att höra att alla har att så!

så jag håller med allt är inte guld å gröna skogar =)

2010-10-15 @ 06:50:20
Postat av: svar till carro

Precis Carro=) Varje sekund är inte alltid bra o mysig. Som just nu när lowe är trött o grinig o helst vill vara i famnen sista timmen innan han ska sova=/

Hoppas du får en bra dag.

2010-10-15 @ 08:38:48
Postat av: Linda

alla känner vi så ibland. Gör man det inte så vete fan vem som är onormal. man älskar inte sina barn minrre för att man behöver andas ibland.

Du är en asbra mamma Johanna! jag ser upp till dej! Puss

2010-10-15 @ 09:30:42
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh håller helt med dig! Jeff är sån glad kille men även han kan ta ton och vara sån gnällspik, då är det nästan så man river av sig håret i ren frustration! Det är bra tycker jag att man kan erkänna det. Förstår inte grejen med att man måste sopa just det under mattan, vadå, om jag är irriterad på Per så är det ingen som lyfter ögonbrynen men om jag säger att jag emellanåt har lust att ställa ut Jeff i trapphuset då är man helt plötsligt knäpp i huvudet! Men det är klart, ett litet leende då är man såld :)

2010-10-15 @ 18:34:58
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0