Alltid ngt=(

Jag har ju, som jag nämnt tidigare sagt upp mig från mitt jobb. Jag kollade upp allt med försäkringskassan och a-kassan innan jag tog beslutet och allt verkade helt ok. Idag är första dagen som jag då är arbetslös fast jag är fortfarande mammaledig så arbetslös blir jag inte förrän i februari då jag har tänkt o börja jobba igen
(förhoppningsvis). Jag tog då kontakt med a-kassan idag igen för att kontrollera allt en gång till och fick då helt nya uppgifter!!!  Tydligen så måste man ta ut f-penning minst 88 h i månaden för att föräldraledigheten ska kunna hoppas över och basera ersättningen på senaste året man jobbade. Jag har ju inte alltid gjort detta eftersom jag ibland jobbat lite och velat spara dagarna. Tyvärr kan detta då sänka min ersättning när jag blir arbetslös vilket känns skit=(  Varför talar dom inte om sånt här när man ringer innan man tagit beslutet så man vet allt från början. Jag gav samma information första ggn som denna ggn men fick då olika svar=(  Känns inte alls bra nu men det är bara o bita i sura äpplet nu och forska fram de månader som jag tagit ut mindre och sedan kunna bevisa att jag har varit hemma med Lowe trots att jag inte tagit ut ersättning för alla dagar.  Ngn som vet ngt om detta och kan hjälpa mig?

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0