Vad tusan hände?!

Ja det undrar jag. Vad tusan hände m värmen som kom på besök förra veckan? Herregud, vi går snart in i Juni månad (om ngn nu missat det) och det är kallare än kallast!!! Är det meningen att barnen ska behöva ha fingervantar på sig när dom cyklar till morgonen eller att man ska behöva klä på sig kläder som om det vore höst och inte sommar?! För visst är det väl sommar, eller ska vara sommar i alla fall? Jag har tom börjat fantisera om att åka iväg utomlands och då är det illa... Jag kan ju inte skryta med att jag rest mkt och har inget större behov av det heller egentligen. Jag känner att det är alldeles för mkt pengar att lägga på bara en eller två veckor. Kan förstå dom som reser som har ekonomi till det eller behöver spara en kort tid för att kunna sticka iväg men för oss där jag är mammaledig och vi är 6 personer så skulle ju det ta evigheter o spara ihop... Därför känner jag heller inte att det är värt o lägga en så lång tids sparande på bara en vecka och inte när barnen är så små heller. Jag kan däremot tänka mig senare i livet att ha en lägenhet man kan åka till när man vill och bara mysa. Tänk och kunna sticka iväg när man känner för det, vara borta så länge man vill och bara sitta o njuta i solen och må gott=) Detta ska jag göra när jag vinner mina miljoner på V75 (bara så du vet brorsan!) Jaja, drömma kan man ju göra men helst vill jag ha lite sol och värme här nu, eller rättare sagt vädergudar: Jag kräver sol och värme nu!!!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Nilla

Barnen uppskattar det nog mer än man tror...men som du säger så ska det ju också finnas pengar. Vi sparar en slant varje månad och då blir det en hel del tillslut! För oss har det alltid varit en självklarhet att våra barn ska få uppleva allt det som världen har att erbjuda. Men är man inte intresserad av att resa så är man ju inte det. Alla är olika och tur är väl det!

2010-05-26 @ 11:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0