Sankta luciaaaa...

Idag har jag varit på lucia på lillans dagis. Det är sååå fint med barnen när dom står där i luciakläder (typ 2/3 av tjejerna), några tärnor, några tomtar, pepparkaksgubbar och en liten stjärngosse=) De sjunger försiktigt men med glädje och man ser hur dom myser för att sedan, när "Tomten och bocken " ska sjungas så tar dom i från tårna=)
Efter en sångprestation utöver det vanliga så bjöds det på fika=)

På eftermiddagen så gick de stora barnen från dagis till Strandvägens boende för att förgylla dagen för de äldre. Man ser hur de gamla bara sitter o ler och glädjen lyser i deras ögon. Munnen rycks med till att sjunga med ibland=)
Efter detta så bjöds barnen på lite dricka, frukt och godis=)
En lyckad sångprestation även här=)
Tyvärr har jag ingen bild på den store pojken eftersom dom inte går lucia längre=(

Min lilla lucia=)

Min lilla smygande pepparkaksgubbe=)

Som till slut ställde upp på bild medan han slängde av sig hatten=)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0