Varför inte uppdatera sig?!

Påbörjade ju smått förra veckan med att kämpa i mig järntabletter. Eftersom jag inte kan svälja tabletter så är detta inget lätt för mig och jag "glömmer" det lätt. Dock känner jag ju hur trött jag är och skulle förmodligen behöva dessa förbannade tabletter... Pratade ju med min barnmorska och sa som det var att jag inte kan svälja tabletter och hon rekommenderade då kapslarna som man kan tömma ut granulatet men som då medför ökad risk för magbesvär vilket inte är optimalt för mig som redan har besvär med magkatarr. När jag satt i väntrummet på förlossningen igår fick jag syn på en broschyr om järntabletter i brusform som smakar apelsin och även innehåller c-vitamin som förbättrar upptaget av järn. Detta låter ju perfekt för mig men icke att min barnmorska nämnde ngt om detta. Tråkigt när inte personalen håller sig uppdaterade med såna här frågor som ändå är vanligt förekommande inom området. De flesta gravida behöver ju oftast järntillskott. Tänkte i alla fall åka ner till apoteket och köpa dessa och prova en månad och se om de ger ngn effekt. Återkommer om detta senare igen=) Nu är det dags o plugga lite.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Anonym

Hej! Jo jag är glad att jag klarat mig så här långt utan det, har en väninna som hade en hemsk foglossning. Du det är starkt jobbat av dig, nu känner jag mig riktigt fjantig som kan tycka att det är jobbigt att gå ut med min hund bara för att hon är lite vild av sig och vi bor i lägenhet utan hiss, kondition är bristvara hos mig.



Längtar så otrolig mycket tills den lill* kommer.

Läste att du har din karl på utlandstjänst, riktigt imponerad av att du är här hemma med barn och hela kalaset och klarar dig så bra.

Min sambo har börjat plugga till officer nere i kvarn och är hemma varannan helg och det tycker jag är så sjukt jobbigt och oroar mig hur det kommer bli sen när jag blir ensam med baby och hund.

Jag vet att det kommer att gå, har man bara vilja så. Men jag avskyr verkligen att man inte kan få prata osv när man verkligen behöver det. Förhoppningsvis vänjer jag mig snart, han måste ju också på utlands tjänst så småningom :)



Trevlig helg :)



2009-09-25 @ 15:59:45
URL: http://gabson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0