Snabb uppdatering

Då var det redan söndag. Dagarna går så sjukt fort tyvärr. Tänkte bara uppdatera lite snabbt vad som gjorts denna helgen vilket inte är så mkt dock...
Fredagen gick i stillhetens tecken. Både R o jag var lite off fortfarande. Det är en sån omställning för båda två så kroppen blir helkonstig. Jag är ju van o springa så fort ngn ropar eller fixa maten, eller gå m hunden eller.. Ja listan kan ju göras lång när man är ensam men när man plötsligt är 2 och man inte behöver springa så fort ngn ropar så slog kroppen bakut helt. Totalkollaps... I alla fall så lagade vi under kvällen lite god mat och mös sen allesammans i soffan.

Lördagen var jag o mamsen i Ullared! Jag vaknade redan kl 04, bilen tog avfärd kl 05:50 och vi var inte hemma förrän kl 20:00 igår så det var en låååång dag och mkt folk. Det är ju inte lika enkelt, kul och smidigat när man är gravid precis. Efter några timmar inne i affären började min rygg och vänster höft fallera tyvärr. Vi hittade i alla fall det mesta som jag skulle ha även om jag kunde handlat miljoner saker till... Det blev en ny höstgarderob till lillan, flertal tröjor till Hampe, lite bodysar, mysbyxor, plädar, nappfalskor o nappar till lillprinsen i magen. Till mig blev det endast 2 par byxor vilket blev en besvikelse för mig då jag verkligen är helt utan kläder nu. Det är bara o inse att kroppen är deformerad eftersom inget passar på mig=( Kanske är en flodhäst i alla fall...
Kvällen som var kvar när jag kom hem, låg jag i soffan o kikade när R o barnen spelade ett nytt Wii-spel som jag köpte sen blev det sängen.
Medan jag var i Ullared så passade älsklingen på o ta med barnen till Kalmar o kika lite i leksaksaffären och sedan var de på bio och mös. McDonalds blev det väl sen på hemvägen för dem. Nöjda barn var det i alla fall=)

Idag har jag varit helt slut oxå. Kände mig som jag höll på o bli sjuk. Snacka om nojig att man ska få svininfluensan så fort man är ute bland folk... Eftersom lillan skulle på kalas idag kl 12:00 och jag hade lovat köpa en prinsessklänning i Ullared som tyvärr inte fanns så blev det till o ta bilen till Kalmar ochinhandla en dräkt. När jag sedan lämnat lillan på kalaset så väntade soffan på mig hemma och jag tror min själ jag slumrade en kort stund för jag blev väck av att älsklingen fixat lite lunch till oss=)

Nu är älsklingen ute och springer med hunden, Hampe har en kompis här och lillan väntar på att grannens flicka ska komma och leka. Sedan blir det provning av alla kläder som köptes igår=)

Detta var väl allt hittills som varit under helgen. Återkommer när tiden finns igen.
So long
P.s slänger in en bild på älsklingen hur han såg ut när han kom hem. Tack o lov har han nu rakat av sig skägget=)


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Helen

Vad härligt att vara en "hel" familj igen, tänker på dig med glädje.

Vad roligt med Ullared, blev en del fynd kan jag tro.

Hade dom fått in vinterkläder än ?

Funderar på att ta mig en tur dit och bunkra lite till vintern.

Hoppas att ni myser för fullt nu och är rädda om varandra.

Kram

2009-09-14 @ 12:16:39
URL: http://famstenstroms.blogg.se/prov
Postat av: Helen

Har du aldrig funderat på bloglovin. Gör det lätt för dina läsare att följa dig.

Ett tips bara.

Kram

2009-09-14 @ 12:17:33
URL: http://famstenstroms.blogg.se/prov
Postat av: H

Jag o M var på Gekås i söndags! Riktigt trevligt fast inte om du frågar M.. :) Skönt att höra att ni har det mysigt du o R! Kram

2009-09-15 @ 16:06:08
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: Stina

Haha! Verkligen CNL-Mazar-looken!!!

2009-09-16 @ 12:29:50
URL: http://fladdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0