Sjukskriven=(

Idag har jag varit på förlossningen för koll av att allt är lugnt i magen då jag har så mkt molvärk och sammandragningar. Efter att legat uppkopplad på CTG ett tag så ser man att jag har en hel del sammandragningar men att lillprinsen mår bra. Efter detta kollar man bloctryck som var lite högt 120/95, samt urinpriv som var helt blankt. Därefter var det undersökning av läkaren som först gjorde ett vanligt ultraljud och allt såg kanon ut. Man såg tydligt hur den lille sög på tummen=) Sedan gjordes det ett vaginalt ultraljud samt en gynundersökning för o känna på livmodertappen. Slutresultatet av allt blev bra då det såg perfekt ut. Så skönt o veta det. Därefter gjordes oxå en undersökning av rygg och bäcken och kunde konstatera en rejäl foglossning. Det resulterade i sjukskrivning. Detta innebär att R kommer hem om en vecka så får vi se vad som händer. Jag vet inte vad jag egentligen känner för det hela. Klart jag är glad att mannen kommer hem och jag kan få hjälp men samtidigt känns det som ett nederlag efter alla veckor jag härdat ut med smärta och gråt till och från för att vi skulle klara av hela hans mission. Här står vi nu, han kommer hem om en vecka så får vi se vad som händer sen. Besvikelse, lättnad, tårar, glädje allt blandat på en gång i min kropp just nu. Tur att jag har en man som står vid min sida och stöttar mig. Älskar dig R.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: H

Oj. Förstår att det måste vara blandade känslor, men skönt ändå att få hem honom kanske.

Skönt att allt ser bra ut med bebis i alla fall! :)

2009-09-24 @ 21:25:50
URL: http://grasankan.blogg.se/
Postat av: Helen

FY att ha foglossning, jag har haft det med båda barnen och det gör en så handikappad.

Jag tycker du är och har varit så stark som gått igenom detta själv.

Kan förstå att det känns surt att R måste avbryta men eran hälsa är ju faktiskt viktigare.

Och jag tror inte du skulle vilja ha hem honom om det absolut inte va nödvändigt.

Ta hand om dig.

Kram

2009-09-25 @ 09:21:50
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Svar till alla

Ja det är inte skoj o ha ont 24 timmar om dygnet o ändå veta att man måste göra allt. Ändå är det en sån besvikelse att jag inte klarade de sista veckorna nu när jag ändå härdat ut så länge. Får hoppas det känns bättre o rätt när R väl kommer hem.

Tack för ert stöd. Kram

2009-09-25 @ 09:38:09
Postat av: Maria

Hej! Förlåt för min frånvaro men haft så fullt upp här hemma med allt möjligt, men har varit in och försökt uppdatera mig härigenom. Vad tråkigt med sjukskrivningen och foglossningen.. och jag förstår hur du tänker när de gäller att R ska komma hem men känn inte så! Jag tycker du ska känna dig stolt att du klarat de så pass bra så länge som du ändå gjort! De har så kort tid kvar av missionen så han kan gott komma hem och underlätta lite för dig nu de här sista veckorna innan förlossningen :) Känn bara en lättnad.. och glädje över att få hem honom! Per åker på måndagkväll och blir borta 10 veckor, men sen är de över.. de känns väl inte lättare för de men men, kämpa kämpa var de ja ;)

2009-09-25 @ 10:43:51
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: H

Aww, bebisen sög på tummen :) så mysigt! Trist att det blev sjuskrivning när du kämpat så länge mot det här. Kan tänka mig att du känner att det är med blandade känslor som R kommer hem. Nu får du i alla fall hjälp! Ta hand om dig! Kram

2009-09-25 @ 11:37:11
URL: http://muffinsprat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0