Barnmorskebesök

Nyss hemkomna från barnmorskebesöket. Det har hänt en hel del kan jag säga på dessa knappt 4 veckor sedan sist jag var där.
Järnvärdet: Låg fortfarande på 110 trots att jag bara tagit 4 tabletter sista veckan.
SF-mått: Här har det ökat till hela 29 cm vilket är en ökning med 5 cm på 3 1/2 vecka så nu ligger jag över      normalkurvan... Kanske blir en stor unge denna gången=S.
Vikt: +5,4 kg sedan förra gången. Mindre kul faktiskt=(
Blodtryck: 120/60 så det var normalt denna gången=)
Lillprinsens hjärtljud: 145 slag/min. Idag hördes det tydligt och bra trots en protestspark en gång=)

Barnmorskan ska ringa mig i eftermiddag angående en tid till läkaren nästa vecka. Jag berättade om molvärken jag hade i mage och rygg förra veckan och vi ska då be en läkare kolla så det inte är ngn risk för för tidig födsel nu när R är borta. Känns skönt o kolla upp det eftersom den kvällen var riktigt jobbig med molvärken och rädslan. Ont i ryggen står jag ut med men detta var ngt annat än vanlig ryggvärk. Lite jobbigt oxå och inte veta nu när R ska åka igen. Vi får hoppas att det bara var ngt tillfälligt och att allt ser bra ut. Jag har ju inte haft fler liknande känningar sen sist i alla fall vilket är positivt. Håll tummarna för mig i alla fall nästa tisdag.
Nus ka jag fixa lite lunch till mig och mannen medan han oljar in trallen.
Kram

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Helen

Vad mysigt att få gå och kolla så bebisen mår bra och alla värden.

Mindre roligt att du ska besväras med värk, jag hoppas att du får bra hjälp för det.

Förstår att du blir orolig för dom här sista månaderna när R är borta, det är inte lätt att vara gravid och samtidigt kunna ta hand om allt som vanligt.

Hoppas ni har en trevlig kväll.

Kram

2009-09-21 @ 18:24:21
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0