Usch för svininfluensa...

Läser idag om pojken som ligger i respirator här i Kalmar som misstänks ha drabbats av svininfluensan. Han var tydligen fullt frisk och ingick inte i ngn riskgrupp men har ändå blivit så dålig.

Helst vill jag bara isolera mina barn tills de fått vaccinationen känns det som nu. Felicia ska få sin vaccination på torsdag nästa vecka men det är fortfarande oklart när de ska börja vaccinera i Hampus skola. Jag vill helst att de ska få sprutan nu så man kan lugna sig lite i alla fall även om den inte ger 100% skydd mot svininfluensan. De blir ganska tagna av att bara ha feber ngn enstaka dag annars så en influensa skulle ta hårt på mina älsklingar. Både R och jag har tagit vaccinationen och det känns jättebra.

Hur tänker ni angående vaccinationen? Har ni vaccinerat er eller ska ni göra det? Om inte, varför?

Nu ska jag skappa slappa en stund i soffan innan lunchen.
Tjao.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Ann

Jag och emma vaccinerade oss för tre veckor sedan emma ska få sin andra dos på torsdag. O jag håller med dig det känns skönt. Hoppas att det ska bli klart att Albin oxå få ta den. Han är ju 2 1/2 så blir väl att vänta ett tag till. Inte länge kvar nu för bäbben att titta ut. Måste kännas bra att gå på mammaledighet på riktigt :-). Saknar den tiden ibland när man bara var hemma o mös med barnen. Nu får man ta vara på sina lediga dagar. Kram Ann

2009-11-10 @ 13:00:09
Postat av: Nilla.

Japp, jag har bestämt mig! Jag ringde till Karl Anjou idag för att dubbelkolla angående Theo men har har så pass kraftig allergi så det får han inte:-( Känns jätte jobbigt. Det var viktigt att vi vaccinerar oss så därför gör jag det. Det låter ju hemskt att välja mellan mina barn men barnet i magen känner jag ju inte än och Theo är mitt allt så därför tar jag beslutet. Vad konsekvenserna blir det märker vi ju i så fall framöver!/Kram Nilla.

2009-11-10 @ 15:34:13
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/
Postat av: svar till nilla

Jag förstår ditt beslut till fullo. Skulle ha gjort samma sak i din situation. Kram

2009-11-10 @ 16:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0