Dags att föda?

På onsdag är det bara 5 veckor kvar till beräknad födelse men jag vet i katten om jag går så länge. Han har ju legat med huvudet neråt i 2 veckor nu och det blir bara mer o mer tryck neråt. Både i lördags och idag känns det som att han borrar sig neråt hela tiden. Jag kan knappt ta ett steg förrän det trycker till låååångt ner. Känns som att han för varje steg jag tar så skruvar han ner sig och vill ut. Det här känner jag inte igen från ngn av mina tidigare graviditeter. Jag har sagt till R att jag tror han föds ca 2 veckor tidigare än sagt, fast det kanske är mer önsketänkande nu... Ja det är inte mkt o göra åt utan han kommer ju när han vill=)

Vi har ju lite kvar att göra innan han kan komma. Idag kommer en snickare och ska sätta upp en vägg så vi får ett rum till honom och det är tänkt att det ska tapetseras och vara klart innan lillprinsen anländer. Dessutom har vi lite saker som ska köpas innan så som skötbord, byrå och alla småsaker oxå.

Tankarna på förlossningen smyger sig på då och då och skrämmer mig. Jag har haft 2 helt olika förlossningar tidigare. En mer långdragen och dramatisk och en kortare och jä.ligt mer intensiv. Rädslan kommer över mig hur det blir denna gången. Känns kanske lite mer osäkert oxå då R går på och jobbar nätter snart oxå. Båda förlossningarna tidigare har ju startat på natten och eftersom R jobbar i Kalmar på sjukhuset så är han ju redan på plats där men inte hemma hos mig. Som tur var har jag ju mina föräldrar endast ett par minuter bort men det är ändå inte samma sak som att ha sin man hemma när det kör igång.

Dum som jag är så tittar jag på förlossningskliniken ibland och häromdagen satte sig Felicia hos mig och tittade. Precis när en kvinna ska föda och ligger där och skriker så klappar Felicia mig på magen, tittar på mig och säger:
-Mamma snart ska du oxå ligga så och skrika. Tack lilla hjärtat, det lugnade mig ännu mer=)

Eftersom man inte kan styra ngt av detta så försöker jag att slå bort tankarna och fokusera på annat en stund. Vi ska dock sätta oss och skriva ner planen för förlossningen snart och kanske packa väskan eftersom man aldrig vet. Kanske åker jag snart in=)...

Vad har du på hjärtat?
Postat av: H

Sv: Ja, man måste ju verkligen tänka igenom allt när det är barn inblandade. Deras första är bara 1 och ett halvt och de har en på väg i mars, så det är inte bästa tiden alls känner hon. Men samtidigt är ju detta något han sett fram mot så himla länge också.. Svårt!



Ja, förlossningskliniken är nog inte det bästa att se på. Ser på det själv, och blir orolig och jag är ju inte ens gravid :)



Kram

2009-11-02 @ 09:39:17
URL: http://grasankan.blogg.se/
Postat av: Jenny Melin

Gud så spännande! Blir nervös bara jag tänker på känslan när man kommer på att: Nu är det nära! Shit, snart har jag en bebis i mina armar. Lika ofattbart nu fast man har varit med om det 2 ggr.



Hoppas du inte behöver gå hela tiden nu men han kan ju lugna sig några veckor till =) Glöm inte att hålla oss uppdaterade...



Tänker på dig!

2009-11-02 @ 09:50:36
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0