Arg och besviken...

R fick idag ett samtal från personalenheten på försvarets FS17. Det var lite om hur det blir nu eftersom han blev tvungen att komma hem. R har ju velat åka upp till Stockholm när hans "grabbar" kommer hem som han levt med i flera månader. Dessutom är det ju en medaljparad där uppe oxå.

Idag fick han veta att han kommer inte att få ngn medalj!!! Han har varit anställd i flera månader samt tjänstgjort nere i Afghanistan i nästan 5 månader och dessutom variot i strid några ggr. Vi här hemma har offrat vår vardag för att han ska kunna hjälpa till där nere men bara för att han blev tvungen att avresa från Affe p.g.a. mina svåra foglossningsbesvär så kommer han ej att få medaljen och det gör mig både förbannad och besviken!

R försökte först att låtsas som att det var ok men jag såg på honom att det gjorde ont. En medalj är ändå ett bevis på att han offrat sitt eget liv i flera månader för att hjälpa främmande människor till en bättre vardag men detta kommer han alltså inte att få belönas för! Detta tycker jag är ren skit av försvaret att göra så. Jag kan förstå att man inte belönas med en medalj om man självmant hoppar av för att man inte klarar av uppdraget men när man p.g.a sjukdom i familjen tvingas avbryta missionen bör man väl ändå belönas för den tiden man offrade allt, eller?!

Hoppas verkligen de ändrar reglerna kring detta för den där "plåtbiten" betyder oerhört mkt för soldaterna och deras anhöriga som står ut med mkt under deras tjänstgöring, så tänk OM med er!!!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: H

Fy fan va kasst att han inte får någon medalj!!! Riktigt dåligt och jag blir också lite förbannad. Jag hoppas att de ändrar sig!!! Stå på er! Kram

2009-11-10 @ 21:26:12
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: Nilla

Förstår att ni är ledsna och besvikna. De offrar ju verkligen sina liv och som du skriver så avbröt han ju pga att du är dålig! Vi vet ju alla att Roger har gjort en toppeninsats men jag förstår att han hade velat ha medaljen som bevis på det!/Kram Nilla.

2009-11-11 @ 08:15:43
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är så jävla typiskt försvarsmakten alltså! De är inte riktigt kloka i huvudet. Jag förstår inte alls hur de tänker ibland! Men det är som en av de killarna som blev skadad i somras när ett fordon voltade, han är hemma och kan inte jobba men tror du han får någon ersättning? Nepps, han är hemma här på rehab och får afghanistan-lönen, FAST utan missions och risktillägg, hur mycket pengar tror du de blir? DET ÄR SJUKT! Det är som att de är ingenting värda så fort de lämnar Afghanistan, då är dom skit som de bara kan sopa under mattan och glömma!!

2009-11-11 @ 09:59:15
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Stina

Japp! För jävligt! Så var det för mig också. Åkte hem pga sjukdom hos min syster. Trots att det är tre månaders tjänstgöring som gäller för att få medalj så fick jag ingen. Kändes surt.



Ingen hörde av sig någonsin. Fick först ingen minnesbok och inte blev jag bjuden på återträffen heller trots att det är standard att ALLA ska med.



Nä fy fan för FM.



Hörde nyss om IED:n där nere. Det är då man tackar gudarna att man är hemma!!!



KRAM Stina

2009-11-11 @ 14:36:07
URL: http://fladdor.blogspot.com
Postat av: Helen

Vad ledsen jag blir för hans skull. För det har man ju blivit varse om att det är en stor sak att få sin medalj. Tycker det va mycket dåligt gjort av försvaret och hoppas att dom hinner komma på bättre tankar.

Kram

2009-11-15 @ 07:15:31
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0