Firadags, eller?!

JA då var det Sveriges nationaldag. Vad gör man då?! Kan inte minnas att jag någonsin varit på ngt rejält firande av denna dag och kan heller inte förstå vad som är så speciellt. Skillnad om man jämför med Norges firande. Jag hade nog hellre åkt över dit o firat deras dag än o vara här o försöka hitta på ngt för att fira, vaddå?! Näe, denna dagen känns inte så där jätteviktig för mig faktiskt. Om man hade firat den rejält så kanske det hade lockat lite. Här kan man se på sin höjd drillflickorna o musikkåren gå genom staden för att sedan ledas till en scen  för att höra ngn politiker eller liknande svamla.
Gaaaahhhhh..............

Ursäkta avbrottet men kände ngt som kliade på insidan av mitt ena lår och upptäcker en fästing krypandes uppåt! Tvi för dessa djur. De är ju så äckliga! Har redan plockat flera stycken på min hund idag... ( usch, det kliar fortfarande)
Jaja, jag var väl ändå färdigskriven om nationaldagen i alla fall. Med andra ord så är det idag en vanlig dag för oss.
Vi har avslutat en sen frukost nyss. Färska jordgubbar med mjölk och sedan en nybakad varm baguett till det och ett glas proviva. Mums vilken start=) Väntar i stort sett bara på att min man ska ringa första omgången snart=)
Nu ska jag röja köket o hänga en maskin tvätt. Hoppas ni andra får en bra national"vanlig"dag.
Kram
                                                                      

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

oj då, här i storstan är det värsta pådraget vid nationaldagen:) Var just inne i stan o massa folk överallt, men kanske för att det e fotbollsmatch mellan sverige o danmnark idag oxå.......

puss

2009-06-06 @ 14:59:36
Postat av: Jenny Melin

Hej Lillen! Har precis hittat hit. Älskar bloggar =) Lycka till bebisen i magen, visste inte att det var en gång. Jag har en liten Ville på snart 3 månader som ligger här brevid och sover. Ha det bra! Kram Jenny.

2009-06-07 @ 07:16:51
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0