Tidig morgon- trött kväll.

Ja visst känns det nu att man är uppe tidigt på morgonen. Vissa tycker nog inte att det är så tidigt att gå upp kl 07 men efter denna sommaren  och alla toabesök om nätterna så känns 7 tidigt för mig. Dessutom har jag ju inga småbarn heller som vill upp tidigt (än i alla fall) så det brukar vara sen morgon annars. Trots denna omställning så tycker jag att barnen och jag har fått in bra kvällsrutiner som passar oss alla tre och det har inneburit lugna kvällar och de somnar snabbt och lugnt. I somras har de ju lagt sig tillsammans vilket inneburit lite fortsatt lek eller gräl i sängen. Nu lägger sig lillan lite tidigare och vi läser saga och hon har somnat ganska omedelbart. Medan hon somnar så tränar Hampe och jag på klockan samt att han har läst ett par sidor i en bok för mig. När vi sedan har kommit upp ca 20:00 så sover redan skruttan och därefter Hampe=) Det känns så skönt när man kl 20:00 kan ha det helt tyst i huset och kanske ta en dusch själv eller pula med annat utan att det behöver bli så sent. Sitter här nu och har petat ihop en matlista för resten av veckan då jag ska handla imorgon tänkte jag. Känner dock att jag är riktigt trött ikväll och ska nog bara ta mig en dusch och sedan lägga mig o läsa en stund istället.
Ha en fortsatt trevlig kväll

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

hej gumman, låter mys det. Man ska unna sej lite egentid ibland nör barnen somnat. Sånt e viktigt. Sen e man utvilad (eller?) och kan ta nya tag dagen efter...stor kram på dej, va stark! Snmart e hen ahemma igen..

2009-08-26 @ 13:59:12
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Helen

Hejsan.

Hoppas du sovit lite bättre i natt.

Och att du får en trevlig helg.

Är det ok om jag länkar dig på min blogg ?

Kram

2009-08-28 @ 08:32:06
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0