Lillan vill vara stor...

Många ggr märker man att lillan vill vara lika stor och duktig som storebror. Ett ex var imorse när jag hade lämnat av Hampus vid skolan och skulle köra henne till dagis. Då säger hon plötsligt på vägen bort till dagis att hon vill gå upp till dagis själv, jag skulle inte följa med henne. Eftersom jag känner att jag gärna vill säga hej till dagispersonalen när jag lämnar henne så förklarar jag för henne att jag gärna vill gå med upp. Åter igen nekar hon till detta och vill åtminstone gå upp för trappan ensam. När vi väl är framme så är det en fröken utanför dörren så jag tar bara ett par ord med henne och sedan fick lillan traska upp själv, mäkta stolt=)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0