Ännu en lördag...

Så var snart denna helgen förbi. Jäklar vad helgerna går fort, särskilt när man jobbar. Åkte till jobbet igår morse vid 7. Som tur var så hade vi en relativt lugn helg jämfört med hur det kan vara för vi har häcken full även när det är "lite". Roger o barnen hade varit ute i skogen med hunden i ca 2,5 timma och haft det mysigt=). Vädret var ju tydligen helt underbart igår enligt dom som var ute=S. När jag kom hem så spelar Hampe o Roger Buzz Dinos. Vi pratar en liten stund om ditten o datten. Sen busar barnen o jag en liten stund uppe på Hampes rum . Barnen hjälpte sen mig och rengöra burarna til alla djuren som bor i detta huset=S Känns som ett jäkla Zoo ibland=) Hampe har det som en uppgift för att få sin veckopeng o dels var det ett krav för att han skulle få sina djur. Så vi började med den lille hamstern Morris bur. Då ska det alltid klappas o matas med den lille skiten oxå så de nästan blir ovänner... När den sedan var fädig så var det dags at släppa ut fåglarna Poppe och Nicki så de fick flyga lite fritt. Hampe är måttligt road av att rengöra burarna medan Felicia nästan blir arg om hon inte får göra det. Så där stod dem igår på toa o gnuggade=)

Efter rengöringen åkte Roger o köpte pizza och McDonalds då vi hade bestämt att det fick bli köpemat idag. Vi gör ju numera veckomatsedel via den underbara hemsidan inkopslistan.com
Har nu gjort en för nästa vecka så imorgon far jag o lillan o handla för hela veckan o det känns så skönt istället för att varje dag stå där o fundera på vilken mat man ska ha o hungern dyker på en.

Efter maten blev det en lugn kväll i soffan. Spelade lite Wii en stund o sen tittade vi på tv. Var ganska trött igår kväll så det blev sängen sen vid ca 23-tiden. Vaknade sedan i morse vid 7 då lillan ( som ej var i säng förrän 21:30 igår ) redan hade vaknat o ville gå ner. Roger tog henne så jag låg ca en timme till. Ska iväg o jobba kvällen sen så då kör jag 14:45 och jobbar till 22:30. Kommer vara såååå trött när jag väl är hemma vid 23-tiden.

Sitter nu o spånar på en inköpslista till Ullared!!!! Vi ska åka dit på tisdag, mamma o jag. Som jag längtar!!!!!
Nähe, nu ska jag plocka bort frukosten o mysa lite m familjen.
Ha en bra dag//Tjao
Lite bilder på mina älsklingar


Gubben i lådan=)

Felicia gnuggar fåglarnas matskålar

Hampe rengör fågelburen. Måttligt road

Ricko tar skydd i skuggan vid roten av ett stormvält träd

Hampe med sin nygjorda pilbåge i skogen

Vad har du på hjärtat?
Postat av: mikaela

vad kul med ullared! Hoppas ni hittar massa fina billiga saker :)

2008-09-28 @ 16:08:12
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0