Födelsedags- och julklappstider...

Japp, nu närmar sig hysterin kring födelsedagar o julklappar.
Vår pojk fyller 7 år 3:e december så där blir det dessutom dubbelt upp med paketer. Men vad 17 ska man köpa???!!!
Jag tycker han har så mkt grejer så jag blir inte klok på det.
Vi hade bestämt innan att vi tar en dag o åker in o sen röjer vi av alla presenter o julklappar så slipper man den stressen sen. Sagt o gjort. Igår gjorde vi oss i ordning för en heldag i Kalmar med shopping. Roger gick upp med lillan till mormor o morfar o sen kördes Hampe till sin kompis Viktor en stund för lek. När vi sedan skulle bege oss iväg så skulle jag bara överföra pengar på internet men tror ni att internetbanken funkar då?! Nääää!!!!! Tillfälligt tekniskt fel!!!!!!!  
Så där står vi med barnen utplacerade men inga pengar att handla för!!!!  VAd 17 gör vi nu???!!!
Testar o ringer till telefonbanken för att se om dom kan hjälpa mig men även där får man svaret: Vi har för närvarande tekniskt fel. VAr god ring senare.  GAAAHHHHH!!!!!
JAg ringer till mina föräldrar o som tur var kunde dom hämta ut pengar åt mig så vi kom till slut iväg men dock försenade.

Väl inne i Kalmar börjar vi i leksaksaffärerna för att snabbt avklara vårt uppdrag. Trodde vi ja=S. Där gick vi, fram o tillbaka. Hittade ju naturligtvis masssor av leksaker men vad vill dom egentligen har. Hampus hade ju visat en hel del vad han önskade men dessa saker är ju fördelade bland övriga släktingar som jag vet har köpt en hel del av det redan... Efter traskande i alla leksaksaffärer så hittade vi ett fåtal paket men icke att vi blev färdig. Vi beslöt oss för att avsluta denna shoppingen o hem o fundera lite till på vilket som är värt att köpa eller kanske lägga pengarna på ngn aktivitet, ex kanske på bio eller liknande. Varför ska man överrösa barnen med paket bara för att det är jul?

Vi gick efter shoppingen till Zorbas och åt en buffe. Riktigt trevligt o sitta bara mannen o jag o äta på en restaurang. Inte ofta det händer kan jag säga. Vi njöt. Vi begav oss sedan till sista affären då vi pratat om att köpa Pokemon Wii-spel till Hampe när han fyller år samt att han ville att vi skulle köpa Ben10-spel åt honom för hans pengar. PÅ vägen dit ringde jag min vän Maria för jag tänkte vi skulle våldgästat dom på en kopp kaffe men icke att hon var hemma.
Efter vår lilla tur i affären där begav vi oss sedan hem. JAg slog in julklapparna o Roger tog hunden på en promenad. Därefter gick vi o hämtade barnen. Kvällen förlöpte snabbt då vi spelade lite häst-spel m lillan på Wii som vi köpte under dagen. DÄrefter spelade Hampe lite Wii på det spelet han fick. Sen slängde vi ett öga på spiderman o sen var det mannens o min tur att lira lite Tiger Woods på Wii. Så kvällen bestod av Wii-spel kan man säga=)
Nu sitter jag på jobbet o har några ti´mmar kvar. Dags att fortsätta jobba nu=)
Ha en bra dag.

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0