Dagen...

Ytterligare en dag gången. En mörk dag med regn o rusk.Vägen in till Kalmar blev inte bättre då pappas bil krånglade halva sista vägen in. Plötsligt när jag kör så börjar den hugga för att sakta  tappa fart för att åter igen hugga o fara iväg. Bilar bakom mig började tuta o blinka o jag trodde jag skulle bli stående på vägen men lyckades ta mig hela vägen till jobbet. Troligen var det så lite bensin i den för vägen hem o en tankning senare så for den lika bra som vanligt.

Idag har Maria o jag suttit med schemaarbete på jobbet och det har gått bra. Det blev idag förändringar på jobbet med schemagruppen då vi har varit tre st men nu ska det bara vara maria o jag då chefen tycker att det är för mkt med tre samt att det knorrats lite runt om. Tyvärr kändes det idag som att vi puttat bort den tredje vilket inte alls är läget. Visst kan jag köpa att vi inte behöver vara tre samtidigt med schemat men det känns inte bra att en ska kliva undan och vara en back-up. Jag vet att du läser min blogg o jag vill bara att du ska veta att det inte är Maria o jag som har bestämt eller önskat bort dig ur gruppen utan en bestämmelser från ovan.

Eftermiddagen rullade på som vanligt, jag kommer hem och mannen åker o jobbar=(
Hampe o jag satte oss en stund ner o gjorde lite skrivläxa. Bredvid oss satte sig Felicia o skulle oxå göra läxa. Hon ville göra O hon oxå. så när Hampe o jag var färdiga hjälpte jag henne o visa hur man skrev O o sen prövade hon lite själv vilket resulterade i en arg tjej som kastar pennan när det inte blev bra. Trots detta så gav hon sig inte utan fortsatte och lyckades några ggr med A o O och blev riktigt stolt istället.

Efter nattningarna har jag tittat på tv o förberett inför morgondagen. Nu tänkte jag gå o lägga mig strax o bara koppla av en stund innan jag somnar för imorgon är en tidig dag igen.
Sleep tight out there

En arg flicka som vill kunna skriva men som inte lyckades precis som hon ville=)

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Mandamus

ha ha ha Gullig liten tjej du verkar ha, som "kan" saker alla redan....

Har själv bla. en "underbar" liten 3 ½ åring som minsann också "kan" en himla massa, tex. skriva sitt namn... eller bara första bokstaven då; som är just ett O.

Han gjorde ett tappert försök att skriva sin autograf på fars dags teckningen, (som väl vart si så där). Men man skall ju alltid uppmuntra de små.

2008-11-12 @ 09:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0