Prinsessan på ärten

Jag tror banne mig att det är jag!  De sista nätterna kan jag vakna av att det känns som jag har blåmärken över hela min kropp och att det är hur knöligt som helst under mig. När jag sedan försöker känna och ta bort det som är knöligt så kan det vara ett litet,litet veck på lakanet eller kanske ngn minismula som stör mig och ger mig "blåmärken". Jag känner mig då mörbultad i hela kroppen och har svårt att somna om. Dessutom kan jag längre inte ligga på min högra sida då jag blir så sjukt illamående och får ett obehag i magen så det blir till o ligga åt vänster( som inte är min bästa sovasida) alternativt på ryggen. Har aldrig varit så förtjust i att sova på ryggen men den enda fördelen nu med det är att min lille prins i magen oftast vaknar till då och börja dansa disco där inne=) Då kan man bara ligga där och njuta och känna hur fantastiskt livet ändå är mot mig och min familj. Efter en sån stund somnar man oftast gott sen ( trots saknaden av min älskade R ) för att sedan vakna av "ärten".  Jaja, det är bara att inse att bättre sömn än så här lär jag nog inte få de sista 14 1/2 veckorna som är kvar av min underbara graviditet, men det är småpotatis=)
Men som sagt, prinsessan på ärten är nog jag och jag vet ju vem min prins är=)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0