Barn-aktiviteter...

Mina barn är så stora nu båda två att de börja "kräva" aktiviteter att gå på  om dagarna. Hampus ska fortsätta sin handboll för det tyckte han var kul. Får se sen när den träningen börjar eftersom de håller på o renoverar sporthallen. Han funderar även på att testa fotboll igen. Sist han spelade, vilket var 1-2 år sedan så stod han och hängde med armarna på målet och glömde egentligen varför han var där. De spelade även en match och då tyckte Hampe att det var mer intressant bredvid planen nere i skogen där de fick hämta honom en gång=) Han har ju dock mognat en del sedan dess och tycker det är skoj att sparka lite boll hemma. En annan fundering som Hampus har är att testa ju-jutsu, vilket jag kan se positivt då det är bra smidighetsträning samt disciplin kopplat till lek.
En aktivitet som jag har satt som obligatorisk nu i höst är simskola. Detta är ngt som är oerhört viktigt. Man läser om dessa olyckor varje sommar och många ggr är det barn som inte lärt sig simma. Vetskapen om att skulle han ramla i så skulle han kunna hålla sig ovanför en stund i alla fall om han kunde simma. Såg att detta börjar om ca en månad så det ska jag anmäla honom till i alla fall och sen får vi se om det blir ngt mer än handbollen oxå.

Lillan ska nog testa dans. Har en dagiskompis till henne vars mamma kör danskurser för mindre tjejer så det blir det nog. Får se om hon vill jympa oxå. Jag ska ju hinna med allt oxå nu innan R kommer hem och kan hjälpa mig men självklart ska barnen oxå få ha ngt kul att göra efter dagis o skola.

Nu ska jag koppla av en stund innan jag ska lägga mig o läsa en ny bok som jag köpte idag, Vill även tacka Jenny för en trevlig stund idag. Alltid skönt o umgås med glada, lättsamma människor och jag kände hur jag fick ny energi efter den stunden. Ska bli trevligt o ses nästa vecka igen.

Ha en trevlig kväll.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

Ja aktiviteter är ju jättebra! Finns Nybroflickorna nu för tiden? Minns tiden med vimplar o bollar hihi samt uppvisningar i de där vita t-shirtsen...



Håller med om att simning är jätteviktigt!

2009-08-11 @ 16:48:31
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0