Stockholmstrippen=)

I onsdags drog jag till Stockholm för att hälsa på min barndomsvän Linda några dagar. Tog silverlinjen upp vilket gick jättesmidigt. Åkte 9:05 och var framme ca 14:50. Linda satt då och väntade på mig på stationen vilket var väldigt skönt för hua vad jag kände mig liten ;)  Vi gick o käkade lite lätt innan vi åkte hem för att hämta Nutti på dagis( Lindas pojk Alexander). Vi hade sedan en lugn kväll hemma med lite god mat, mys o prat. Det var så otroligt skönt o bara få vara hos Linda för man har aldrig tråkigt i hennes närvaro. Även hennes lille Nutti är ett riktigt litet charmtroll och vi fann varandra redan första kvällen då vi satt o myste i soffan=)

Dagen efter lämnade vi Nutti på dagis och begav oss in till stan för lite shopping. Såg en tjej med en supersnygg sjal i leopardmönster som jag blev alldeles tokig i. Vi spenderade sedan 2 timmar efter att leta på varje H&M efter den men tyvärr utan resultat. Därefter begav vi oss till Liljeholmen för att möta upp Jenny och hennes lille sötnos Angelos. Vi käkade lite god lunch samt pratade i massor. Efter ett par timmar var det sedan dags o bege sig hem igen o ta hand om Nutti.

Efter lite mat, mys och bus så var det dags för att göra oss i ordning för vi skulle ut och ta ett glas vin med Lindas vän Kiril. Vi började på ett ställe som hette 54 där det blev lite cider, vin och nötter. Efter det avrundades kvällen på en gaybar;) Sedan blev det tunnelbanan halva vägen hem för att sedan promenera resten av vägen då bussen skulle dröja en stund. Ni som känner mig förstår att jag hade hjärtat i halsgropen hela vägen hem...
Vi somnade gott den natten. Inte var dag man är ute på barer=)

Fredagen var vi ganska sega i knoppen och slappade i lägenheten alldelse ensamma några timmar. Därefter begav vi oss in till city för att käka lunch, ta en tur på NK samt lite shopping till barnen=) Kl 16 var det sedan dags för mig att bege mig hemåt med Silverlinjen. Tyvärr var bussen nästan helt full denna ggn vilket innebar en plats vid gången utan möjlighet o lute sig åt sidan och vila så hemresan var ganska dryg=(

Väl hemma i Kalmar igen så stod r och väntade på mig och vi körde hemåt. Det blev sedan en härlig räksmörgås som min älskling hade förberett=) En härlig avslutning på några härliga dagar=)
Tusen tack Linda för dessa dagar!!! Love you!!!!

Precis nylandad i Stockholm och satt fötterna på Plattan=)

Linda posar som vanligt=)

Tunnelbanebrudarna=)

Pöss på da´

Ojdå Linda, tappat en tand eller;)




Babes på stan ;)

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

tack gumman för de här dagarna!!! jag skrev just mitt inlägg men allt kom inte med. Nu har jag skrivit till lite som raderades bort. In o läs igen. Slutet e kul :)) Puss

2010-11-01 @ 20:59:37
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0