"Den viktigaste personen i mitt liv är jag"

"Den viktigaste personen i mitt liv är jag" De orden är så sanna så. Om inte jag mår bra så mår inte mina närmaste bra och då blir inget bra. Orden kommer ifrån min underbara vän Jessica. Hon är sååå klok men samtidigt helt galen=) Man får sig en tankeställare när man pratar allvar med henne just för att hon är så klok. 

Som 3-barnsmor är det lätt o tappa bort sig själv och bara finnas till i mammarollen. Så har det väl blivit med mig. Efter dessa 3 år där min man har varit MKT bortrest så har man fått prioriterat bort sig själv mkt för att få d att gå runt. Det blev ju inte bättre med en liten nyfödd som krånglade om nätterna i flera månade så sömnbristen tog över.

Förr hade jag hockey som ett vääääldigt stort intresse men tappade sakta bort det när man aldrig hade tid och gå och tills lut var hela laget utbytt och man hade inte en susning om hur det gick, och då slutade jag gå helt och hållet. Hade även ett stort intresse i photoshop som oxå tappades bort pga sömnbristen och tidsbristen så nu känns det som man glömt bort allt=(

Min identitet som Johanna känns lite borttappad i allt som varit. Den enda identitet jag har stark, är den som mamma. Där vet jag vem jag är och jag älskar det! Dock önskar jag att jag visste lite mer vem den riktiga Johanna är. Jag tror att det är dags och börja spåna i det nu.

Vad gör du för att inte tappa bort dig, där du är "du" och inte bara mamma?


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

Kan bara relatera till mej själv o mitt liv, min situation. Men åter igen så måste jag få vara linda också. Min största roll i livet är att vara en bra mamma till Alexander. och det ÄR jag. Men jag är inte bara mamma. Jag är fortf Linda och måste få göra saker utan att tänka på blöjor, nattning, bad, hårtvätt, matlagning. Jag umgås mytcket med vänner då, både som har barn o inte. Då får jag energi och kommer hem som en ny människa igen. Nu har jag inte 3 barn och din situation är lite mer annorlunda men kanske kan ni hitta en dag i veckan att ge åt er själva? En dag kan Roger göra vad han vill. En annan kan du göra vad du vill? behöber inte vara en hel dag men ett par timmar. Och så måste dte ju funka med jobb och allt annat men det kan räcka med bara nån timme eller 2. Du är en otroligt fin o hängiven mamma Johanna. jag beundrar dej ska du veta!! Blir inspirerad! Jag tycker du är kanon på alla sätt. Och som du var mot Alexander...kärlek!!!



Jag hoppas du hittar den riktiga Johanna ibland. Men du ska veta att jag älskar dej för den du är, puss

2010-11-15 @ 11:32:05
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0