Mindre kaos...

Idag blev det mindre kaos när jag skulle hämta Lillan på jympan. Vi är påklädda alla tre, Roger har åkt till jobbet och jag ska ta nycklarna o gå ut till bilen. Men var tusan är nycklarna???!!! De hänger inte på kroken där de SKA hänga! Letar förtvivlat genom alla jackor men inga nycklar. Ringer genast till Roger o skyller på honom (eftersom jag alltid hänger nycklarna där de ska vara;) ) Han säger dock att han såg nycklarna på kroken när han åkte. Jag river runt bland allt bråte i tvättstugan men inga nycklar.

Båda mina föräldrar jobbar så jag kunde inte be dom hämta henne heller så vad 17 ska jag göra! Paniken har infunnit sig då jag är rädd att lillan ska stå ledsen o undra vart jag är (vilket hon troligen inte alls gör). Jag ringer till storebrorsan som lovar slänga sig i bilen o hämta oss så vi kan hämta lillan.

Jag går då ut för att kolla att de inte ligger i bilen och får då se att lysena på bilen är igång! Det visar sig att Hampus tagit nycklarna från kroken och gått ut till bilen o starta lysena o vindrutetorkarna för att ta bort snön!!! Snabbt ringer jag till brorsan igen o stoppar så han inte hinner ge sig ut o därefter beger vi oss till lillan. Kommer 5 minuter sent bara o hon var där så nöjd med fler andra barn=) Behöver jag säga att magkatarren infunnit sig hos mig just nu...

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0