Ärligt...

Jag börjar bli lite trött på kommentarer om namnet vi ev har valt till lillprinsen. Vi hade nästan beslutat att han ska heta Lowe Hannes Emanuel men får frågan hela tiden om inte Lowe är ett flicknamn?! Jag har aldrig mött en flicka som heter Lowe utan bara Lova. Nu vill jag ha er åsikt för jag vill inte döpa min son till ett namn som kommer att bli ifrågasatt hela tiden: Är Lowe ett flicknamn?

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Sara Johanna

Hej hej, hittade din blogg via familjeliv. Jag tycker Lowe/Love är ett fint namn och det passar både på pojkar som på flickor, precis som namnet Kim. Jag tittade på scb´s namnstatistik (för skojs skull) på namnet Lowe och såg att det finns 29 kvinnor som har förnamnet Lowe. Av dessa har 21 namnet Lowe som tilltalsnamn. Och det finns 637 män som har förnamnet Lowe. Av dessa har 466 namnet Lowe som tilltalsnamn. Så tittar man på den statistiken så är Lowe mer ett pojknamn. Samma sak såg jag på stavningen Love, mer pojkar som har det namnet än flickor.



Jag tycker att ni har ett riktigt tjusigt namn till er lilla prins, så jag tycker verkligen att ni ska behålla namnet.



Ha en bra dag

/SaraJohanna

2010-01-07 @ 13:38:36
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Maria med en liten Kevin

Nej det är inte ett flicknamn.. det är väl bara en annan stavning på Love?

2010-01-07 @ 14:13:58
URL: http://jaghardenna.blogg.se/
Postat av: johanna w

lowe är ett pojknamn!!!! iaf på dom jag hört heta det. ( men jag har fått för mig att det är lite som kim alltså både pojk och flick) tycker det är jättefint på er pojk! kram

2010-01-07 @ 14:36:52
Postat av: Jenny B

Jag känner bara två Love och de är två söta små killar som bär det namnet. Självklart att ni kan döpa er lille kille till det.



2010-01-07 @ 17:00:15
Postat av: Jessica

Hej jag tycker oxå att Lowe är ett pojknamn och läser man på namnförslag så är Love under ett pojknamn!!

2010-01-07 @ 18:45:13
URL: http://jsundin.blogg.se/
Postat av: Svar till alla

Så skönt o höra att det är fler än vi som tycker Lowe är ett pojknamn=) JAg tror nog att vi håller fast vid det. Det känns bra när man säger det till honom=)

2010-01-07 @ 19:59:55
Postat av: Anonym

Vi kan ju ta bort L et!!!! Eller vad tror du älskling?

2010-01-08 @ 02:23:11
Postat av: Jenny

Jag känner till en Love och det är en kille, tycker att namnet är jättefint! Hade det själv som förslag när jag & min man väntade vårt andra barn, tyckte att det passade jättebra ihop med storebrors namn. Det blev dock en liten tjej :-) så hon fick ett annat namn.

2010-01-08 @ 12:25:17
Postat av: Nilla

Nej, det är inget flicknamn! Bry dig inte så mycket vad andra tycker Johanna, det ska kännas rätt för er!/Kram Nilla.

2010-01-10 @ 12:12:17
Postat av: Maria

Klart att de är ett pojknamn.. bara skit i vad alla know-it-all-människor säger! De är då himla fina namn ni valt iaf :) Hoppas allt är bra med er. Här är det prima, men väldigt stressigt och slitigt, känns som att jag aldrig sover längre. men men :) Sköt om er. Kram

2010-01-10 @ 12:18:40
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Helt klart ett pojknamn..aldrig hört att en flicka bär på namnet! Ni ska ta det som ni tycker känns rätt för er!

2010-01-10 @ 19:15:30
Postat av: tilda kusinen you know

Många vet inte att det är ett kill namn , eller det är kanske både och namn ;)

Jag tycker det är ett jättefint namn kusin ;)

Bry dej nt vad dom säger detär du o dom i din familj som ska bestämma vad lillprins ska heta:D (L)

2010-01-12 @ 07:53:19
URL: http://tildaengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0