Kvällen so far=)

Japp äntligen är han hemma, vår älskade man/pappa. Jag och barnen mötte upp honom på tåget. Han kom ut från sista vagnen och när lillan får se honom så rusar hon och bara skriker pappa rakt ut. Därefter faller Hampe in i samma o det fick mina ögon att tåras. De brydde sig inte att det var fullt med folk utan hade bara ögon för sin pappa. Så underbart skönt o få kramas. Dock kände man knappt igen honom då han både låtit håret och skägget växa så jag visste inte om det var min svenska R som kom eller om han var afghan=). Det satt även en liten välkomstkommite på perrongen vilken bestod av min kära mormor o morfar o gammelmormor. De hade köpt en liten blomma till R o hälsade honom välkommen hem. Tack söta ni=)

Väl hemma så åt vi lite äppelpaj och vaniljvisp samt att mina föräldrar kom ner och sa hej till min älskade. Strax efter dom gått så knackade storebrorsan o min goa brorsson på dörren. Vilken tur att jag hade en tallrik paj kvar Matte=). I kväll har Hampe varit på simskolan och sedan har det varit kvällsamt och nu ska Hampe gå upp o lägga sig. Lillan sover nog redan där uppe.

Älsklingen och jag ska sätta oss ner sen o äta Västerbottenpaj som står i ugnen nu och doftar gott. Till detta ska vi äta kräftor och lite sallad. Mums! Bara mysa en liten stund, älsklingen och jag. Detta var vår första kväll och det känns konstigt med älsklingen hemma men helt kanon!!!

Apropå min lista så slutade den så här:

Hann till och med lägga mig i badet och det var så skönt ända tills det var dags för saneringen. Då kände jag mig helt plötsligt som en flodhäst i ett litet akvarium...

Ha en underbar kväll alla ni andra.

Kram

P.s Det blev renbäddat oxå då mannen somnade på soffan under kvällen=)


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Louise

Haha, jag gillar det där ordet: helkroppssanering ;)



Hoppas nu ni får underbara dagar tillsammans!

Kram

2009-09-11 @ 09:17:41
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Jenni

Blir alldeles tårögd... kan se barnen springa till pappasfamn, underbart! Härligt att vara hela familjen samlad! Kram

2009-09-12 @ 09:38:12
URL: http://www.jenni80.bloggsida.se
Postat av: Stina

Förstår att det är skönt att han är hemma nu. Är det sista leaven innan hemkomst?



Skrattade gott till det du skrev om att känna sig som en flodhäst i ett akvarium... Väldigt bra beskrivning!!! Kram

2009-09-12 @ 09:47:52
URL: http://fladdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0