Uppdatering.

HAr ju inte skrivit ngt på ett par dagar så jag tänkte bara göra en snabb uppdatering av helgen då det inte hände ngt alls=).
I fredags var jag på VC för nytt intyg till FK angående foglossningen som genast lades på lådan så nu är det bara o vänta o se. Efter detta fick R åka o handla medan jag la mig o vila en stund igen på soffan. Kl 18 var det sedan dags o åka på kalas till min älskade storebror som fyllde år igår egentligen. Vi bjöds där på god mat o trevligt sällskap. Barnen härjade runt alla tre och snabbt kom tanken på när de snart är 5 stycken som härjar runt=S Myspys!!!! När vi sedan kom hem så var barnen trötta och gick direkt o lade sig. Felicia somnade nog på 2 sekunder=)

Lördagen- sovit ganska gott faktiskt. Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och åkte ner till stan. Vi handlade lite lördagsgodis, en pumpa, lite lotter och varsen munk=) Vi köpte även ingredienser till att göra egen glass i en glassmaskin för barn. Vi körde sedan hem och lagade lite pannkakor. Vi fick då besök av min lillebror som kikade in en stund o ch pratade och spelade lite musik. Strax därefter kom mamma, pappa och lille Theo på besök. De var barnvakt åt honom då min bror och svägerska var på weekend på stufvenäs för att fira Matte. Återigen blev det massor med kel och skoj med kusinerna. Även faster fick sin beskärda del av kramar o kel=) R och Felicia gjorde sedan i ordning pumpan för dekoration ute till kvällen. Sedan påbörjade min älskling en god middag medan jag spelade lite spel med Felicia. Hampus kikade lite på TV. Vi åt sedan gott och därefter var det dags för det efterlängtade glassgörandet. Vi vevade denna maskinen till förbannelse och de fick varsin liten portion glass, resten av smeten ställde jag in i frysen så får vi se om det blir ngt av det där. Nöjda var de i alla fall.

Idag ska lillan iväg på dansså jag ska väcka henne nu. Därefter ska jag plocka lite i lugna ro då jag ska sälja lillans säng samt databordet tänkte jag. Vi ska ju fixa i ordning lillprinsens rum snart hoppas jag så det är klart till han kommer till oss=) Återkommer kanske mer under dagen. Hoppas ni får en härlig söndag.

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Helen

Då håller jag tummarna hårt för att det går vägen nu.

Vad roligt att göra egen glass, det har jag lovat mina barn sedan länge men aldrig blivit av.

Tror jag ska sätta Fredrik på att göra det med barnen nu.

Ha en skön söndag.

Kram

2009-10-18 @ 09:43:54
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0