VC med lillan

Nu har jag varit på VC med lillan. Hon har ju haft feber i princip varje dag sedan i måndags samt att hon får ont i halsen dagligen så hon gråter. Idag när jag duschat kom hon in och började gråta. Hon berättade att hon hade så ont i halsen. Ingen feber än idag i alla fall. Jag bestämde mig för att ringa jouren och fick komma dit direkt. Jag skulle bara lasta in Hampe o hans två kompisar i bilen samt lillan när hon börjar gråta ännu mer för att hon har så ont och tillslut kräks hon av smärta och gråt. Så där står jag på altanen ute med kräk på altangolvet och tre grabbar som väntar...  Ingen tid o börja greja där ute utan fick bara lasta in dem och iväg. De kollade halsprov samt snabbsänka som var lite förhöjd men doktorn konstatera att det är en envis virusinfektion så det är bara att fortsätta med smärtstillande några dagar till. Skulle återkomma om hon inte var bättre i mitten på veckan. Trots att hon inte har feber idag så har hon varit jättehängig några timmar nu och somnade i vagnen nyss när vi gick med hunden. Hon ligger fortfarande ute och sover lilla skruttan min. Det är bara o fortsätta o vara hemma med sjuka barn. Tur att jag inte jobbar för det hade inte varit populärt om jag hade vabbat hela veckan...
Var på hemvägen förbi mormor o morfar för att säga grattis till morfar som fyller år idag men inte var dem hemma så jag säger det här nu eftersom jag vet att du läser min blogg ibland. GRATTIS MORFAR PÅ FÖDELSEDAGEN! Nu ska jag slänga i en maskin tvätt till innan det är dags o hämta Hampe igen o göra läxor.

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0