Sömnlös natt...

Ja inatt har det inte varit mkt sömn alls. Det började med en kväll då barnen hade svårt att samsas i min säng. När Roger är borta har jag låtit barnen få sova tillsammans med mig dels för att jag inte vill sova helt ensam o dels för att det ska bli ngt positivt när papa är bortrest. De brukar tycka att det är mysigt o ligga i våra sängar. Dock finns det vissa kvällar som dom har svårt att somna och då tetas de med varandra eller härjar runt i sängen  alldeles för länge. Brukar ibland får varna att de få sova i egna sängar om de inte lugnar ner sig. Igår var en sån kväll. De bara tetades och till slut stod jag fast vid att det blir egna sängarna inatt. Det innebar en hel del skrik o gråt från lillan o en besviken Hampus. Till slut somnade dem i sina egna sängar men oj vad trött jag blev efter detta. Inte blev det bättre av att det hela tiden var störningar när jag försökte titta på tv så jag bestämde mig för att gå upp o lägga mig o slötitta lite på tv.

Kl 21.00 ringer telefonen. Det var min chef. Hon ringde för att tala om för mig att jag ej behöver komma in extra för att jobba med schemat som det var planerat utan 2 andra tar över detta och detta kändes som att hon sparkade undan benen för mig och att jag föll handlöst. För er som inte vet så är det så att jag tagit föräldraledigt från maj till december då Roger är borta för att vi ska få ihop livet utan att jag ska vara sönderstressad som förra omgången han var iväg och jag fortsatte jobba 75%. Trots att jag inte skulle jobba mer detta året så hade vi en överenskommelse att jag skulle gå in under schemajusteringarna och ordna till detta vilket jag tyckte kändes skönt eftersom jag trivs med att ha hand om schemat samt att jag skulle få komma iväg och ha lite o göra ibland. Men det räckte alltså bara med en vecka från det att jag slutade jobba så knuffade dem bort mig från schemagruppen!  Det kändes för jävligt och efter samtalet kom allt över mig med ensamheten, barnens gråt på kvällen och sedan detta. Jag grät o grät och insåg hur mkt jag ville att Roger skulle komma hem till mig igen så jag fick krypa in i hans armar igen. Tog Rogers tröja för att känna hans närvaro för att försöka sova men det är inte många minuters sömn jag har fått inatt och känner mig trött idag.

HAr trots detta varit ute på en långpromenad med min vovve och det var hur skönt som helst. Nu ska jag röja lite här hemma innan det är dags att hämta lillan och sedan handla. Återkommer kanske under dagen.
Ha en bra dag
Kram

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Louise

Hejsan, jag såg kommentaren du lämnat i min blogg. Ja det är faktiskt skönt att kunna läsa om andra som sitter i samma sits! Speciellt dom dagarna då det är extra tungt är det skönt att veta att andra med kämpar på och så går det lite lättare.

Hoppas du får mer sömn i natt :)

2009-05-07 @ 16:48:05
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Till Lousie

hej igen, hoppas oxå på mer sömn inatt. Känner redan nu att jag skulle kunna somna ståendes tror jag. Vad pluggar du till?

Ha en trevlig kväll/Johanna

2009-05-07 @ 17:37:20
Postat av: Louise

Hej igen, jag läser till sjuksköterska, det är min första termin så det är mycket nytt att lära sig! Ser fram emot sommaren då jag ska va HELT ledig och leva på min skatteåterbäring och Jonas lön ;) Vad skönt att du har massa lediga mamma-dagar att ta ut nu när din man är borta. Vad jobbar du med annars?

2009-05-07 @ 18:15:54
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Till Lousie

HEj igen=)

JA det är skönt o kunna vara ledig denna gången. Sist han var iväg så jobbade jag ju 75% men det var jättetungt då man även har båda barnen, hus o hund som ska skötas. Kan säga att jag levde med magkatarr i ett års tid därefter=( Jag jobbar i vanliga fall som sjuksköterska=) Misstänkte att det var det du läste till så jag var lite nyfiken=) Skönt att du ska vara ledig i sommar. MAn behöver få lite vila oxå för det är inte alltid så lätt att vara den som väntar här hemma... Var det ni som hade fått ny lägenhet nu oxå?

HAr du msn eller mail kanske så vi kan höras där oxå om du vill? Min mail o msn är

[email protected]

Hör av dig om du vill=)

2009-05-07 @ 18:29:56
Postat av: Louise

Ja det låter inte så kul med magkatarr..! Jag tycker jag har mycket att göra utan barn så kan förstå att det måste varit ännu värre för dig.

Yes, vi har fått ny lägenhet, ska flytta i juli. Bor på endast 22 kvadrat just nu så det är lite trångt ;) Min enda garderob räcker inte ens till mina kläder så Jonas har fått nöja sig med två lådor under sängen..haha men det ska det bli ändring på snart!

Jag la till dig på msn så jag hoppas det fungerar :)

Ha en bra kväll!

2009-05-07 @ 19:18:18
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0