Åhhhhh...

Nu har han ringt igen. Han  var trött men allt var ok. De ligger 2,5 timme före där nere så han skulle gå och sova nu. Barnen slängde sig över telefonen och ville prata med pappa. Felicia berättade att hon hade rosa nagellack nu och att han skulle få se det när han kommer hem. " För du kommer ju hem när det är sommar" Lilla snuttan. Hon är så mkt mer medveten om det denna gången. Förra trippen till Afghanistan var hon ju bara 2 år och reagerade inte alls på när pappa var borta. Hampus älskar oxå o prata med pappa och tar varje chans han får även om han låter lite disträ ibland=)

Tyvärr kommer ju den jobbiga repliken varje gång " Hej då älskling" o shit då börjar jag lipar igen. Den här gången känns det värre faktiskt. Känslorna stormar över en som en orkan när man minst anar det.  Jag är dock glad att få höra din röst älskling och jag vet att det kommer bli lättare. Snodde en ide från en annan blogg där tjejen är i samma sits. Hon hade hängt upp ett måttband med det antal cm som han var borta i dagar. För varje dag som går klipper hon sedan av  en centimeter för att räkna ner tills dagen kommer då han äntligen är hemma igen. Tog mitt gamla måttband och klippte av till 70 cm för det är 70 dagar tills han kommer hem så nu ska här klippas varje dag så kommer jag snart att ha honom i mina armar igen.
Sov gott min älskling så hörs vi kanske imorgon.
Love you

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Bodil

Oj, förstår att det är kämpigt. Men 70 dagar, det går fortare än man tror! Kram!

2009-05-06 @ 20:39:59
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Postat av: Joakim

Kämpa kämpa!

2009-05-06 @ 20:46:35
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Till Bodil o Joakim

Tack för era kommentarer och jag lovar att jag ska kämpa varje dag för min mans och mina barns skull o framför allt min egen skull.

2009-05-07 @ 09:56:05
Postat av: Maria

Tack för dina värmande kommentarer! 70 dagar, och jag tycker mina 42 dagar är olidliga. Men tiden går tydligen fortare än man tror, jag har då inte märkt av det ännu! Jag tänkte lägga till dig på msn sen så vi kan prata lite. Kram på dig!

2009-05-07 @ 11:06:10
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Till Maria

JA, tiden går fortare faktiskt än vad man tror. Tur är väl det=) Jag har tagit emot dig på msn nu så vi kan chatta lite där oxå=) Ha de bäst /Kram

2009-05-07 @ 11:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0