Halva dagen gången...

Idag är första dagen utan mannen. Trots det eviga regnandet så startade dagen ganska bra. Efter att ha lämnat barnen på skola och dagis åkte jag hem och klädde på mig regnkläderna. Jag trotsade både regnet och min lathet och gick en rask promenad med hunden i 40 minuter. Blöta var vi men det gör gott med frisk luft. Jag var mer bekymrad för Hampus som skulle ut på vårvandring med skolan i 2,5 timme i detta regnet. När jag släppte av honom vid skolan så sa jag att det var tråkigt väder de fick o vandra i. Det Hampus gör då är att ge mig det enkla svaret: Men mamma, det kanske blir bättre väder sen=)  Tur att barnen inte är lika bekymrade över regnet som en annan är.

Efter min tur med hunden började jag plocka undan inne på toaletten nere för att kunna städa av den. Röjde undan kläderna som låg där ( ja vi är lite slarviga allihopa och lägger kläder lite överallt) och fann då en tröja som min man haft på sig innan han åkte iväg igår. Jag kunde inte låta bli att lukta på den och den luktade ju Roger!!! Doften fick mig att känna hur stor saknaden är redan efter honom och tårarna föll åter igen. Jag kan säga att den tröjan kommer inte att åka i tvätten förrän min älskling är hemma igen och jag kan få lukta på honom på riktigt=)

Jag körde i alla fall igång hög musik och städade av toaletten. Det kändes skönt o veta att man gjort ngn nytta redan och klockan var bara 10:15. Efter detta gick jag upp o tog ett skönt bad och gjorde mig i ordning ordentligt. Det behövdes kan jag säga...

Vid lunch var jag och hämtade Hampus för att bege oss till tandläkaren. Efter förra besöket så bestämdes att vi de skulle dra ut en tand på Hampus för att bereda plats åt en tand som redan kommit upp men inte får rum p.g.a en annan mjölktand. Efter en halvtimmes försening kom vi äntligen in och efter att denna tandläkaren tittat på Hampus tänder så får vi beskedet att han inte vill dra ut tanden utan vill hellre vänta tills hörntanden ramlar ut av sig självt för att sedan fixa till allt på en gång.,.  Han vill undvika att dra ut tänder på yngre barn så länge som det går och tyckte inte att det fanns ngn anledning till att göra detta i nuläget utan vi fick gå hem igen.

Kl 14:00 begav jag mig till dagis för att hämta lillan och äntligen så ringer HAN!!! Min älskling ringde nerifrån Afghanistan och berättade att resan gått bra. Han var trött efter bara en timmes sömn samt direkt på utbildningar när de kommit fram till campen. Det kändes så skönt att få höra hans röst men samtidigt är det tungt varje gång man ska säga hejdå. Han mådde bra i alla fall och det är det viktigaste. Han skulle försöka ringa mig igen lite senare ikväll. Längtar!!!
Jag fick med mig lillan hem ialla fall och därefter har jag varit åter i blötan på en kvartersrunda med hunden och nu sitter jag med min fruktsallad och ett glas vatten.
Idag kommer inte hända så mkt mer än att jag kanske ska plocka undan frukostdisken så vi kan äta middag om en stund=)

Ha en fortsatt trevlig dag



Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0