Barnmat... bläää....

Blev så sugen på Wok idag. Försökte mig på kyckling o nudelwok men inte var det lika gott som när mannen min gör det. Han är suverän på att mixa ihop egen mat utan recept vilket jag är värdelös på. Under alla 10 åren så har han nog bara misslyckats ett par ggr med maten annars har allt varit kanongott. Längtar efter din mat älskling.

Nu känns det som man bara lever på "barnmat". Det är en av nackdelarna med att vara ensam med barnen. Mina barn är väldigt tråkiga i maten o äter väldigt få och vanliga maträtter. Detta innebär att jag väldigt ofta lever på pannkaka, fläskpannkaka, makaroner o köttbullar o.s.v. Detta gör mig galen. Känner ju inte för att stå varje dag med 2 olika rätter till lunch o 2 olika rätter till middag=(
Är det ngn som har några såna där kanonrecept på enkel men god mat som kan vara värd att göra extra för att slippa "barnmaten" eller kanske några bra recept på mat som passa både vuxna o barn utan att kännas som barnmat för en annan så dela med er !!!! Behöver all hjälp jag kan få. Har ju 10 veckor kvar av första omgången som gräsänka så det är många måltider som ska göras=(

Vad har du på hjärtat?
Postat av: T

Hej!



Hamnade på din blogg då den var länkad från Invidzonen. Min sambo är också iväg, fast han är i Kosovo. Han har varit ett borta lite över en månad nu så jag börjar komma in i nån slags rutin nu. Men jag känner igen känslorna du beskriver att du upplever nu . Kändes så för mig också i början och gör fortfarande vissa dagar. Tänk vad lätt man har till tårar hela tiden.......

Men jag tycker du är stark som gör detta själv med barn.

Må gott

/T

2009-05-07 @ 18:49:32
Postat av: Till T

Tack så mkt=) Man känner sig inte alltid så stark men min man har hela tiden sagt det sedan han var i väg 2007 i Afghanistan så jag antar att jag är stark=) JAg har ju mina barn som ger mig styrkan ( o tar den ibland oxå). Idag har det ändå varit en bättre dag så det känns skönt. Hur länge ska din man vara iväg?

Mvh JOhanna

2009-05-07 @ 20:07:16
Postat av: T

Han ska vara borta i 6 månader. En månad har gått, så nu är det bara 5 kvar:)

Kan förstå att barnen ger styrka och nåt annat att fokusera på samtidigt som det säkert är tungt med allt ansvar själv emellanåt, kan jag tänka mig. Men jag tycker ändå det är häftigt och imponerande att du gör det:-)

Hur länge blir din man borta?

/T

2009-05-07 @ 20:29:58
Postat av: Emma Smith/ ilovenutmeg

Fin blogg! =)

2009-05-07 @ 20:42:12
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Postat av: Till T

han ska vara borta i 7 månader men kommer hem tre ggr under tiden , 10 dgr/gång. Kommer sedan hem i nov/dec.

Visst är det tungt med allt ansvar för barnen som läxa, körningar hit o dit o.s.v men tack vare det så flyger dagarna fram, för det mesta i alla fall=)

Så skönt när man kan räkna ner en hel månad=) Kommer han på levae nån gång snart?/Johanna

2009-05-07 @ 21:21:23
Postat av: Till T

Hade skrivit ett långt svar till dig men det blev ngt internt fel när det skulle postas=( Min man kommer hem nov/dec. Kommer din man på leave snart?

2009-05-07 @ 21:24:21
Postat av: T

Det verkade som båda svaren kom med till slut:)

Ja, tiden går ju fortare när man har att göra hela tiden. Jag tycker veckorna går lättare än helgen för veckorna ja då pysslar man med allt som hör vardagen till och tiden rullar på.

Han kommer hem första gången om ca 4 veckor, känns ändå rätt nära nu på nåt sätt när halva tiden av första perioden innan leaveresan har gått. Ser fram emot att han kommer hem.....

Själv då, när kommer han hem första gången?

/T

2009-05-08 @ 16:34:49
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Där är en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort just nu.



Bli medlem här och få 25 gratis poäng: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-08 @ 16:43:43
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Maria

vilken fin design du har!

2009-05-08 @ 16:44:10
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Till Maria

TAck så mkt. Brukar fiffla lite med den då o då=)

2009-05-08 @ 16:52:15
Postat av: T

Ja de gjorde visst det=) Min man kommer hem 15 juli så han är borta i 10 veckor första omgången o sen minskar det varje gång vilket är skönt. Tur att den långa perioden är nu då det är mkt lättare o sysselsätta sig till vår o sommar=) Skönt att din man kommer hem snart=)

2009-05-08 @ 16:54:45
Postat av: T

Jo, det ska bli skönt att han kommer hem om ett litet tag. Kommer kanske vara lite konstigt också. Har på nåt sätt börja vänja mig vid att vara själv nu. Vet inte heller om jag kommer tycka det är lika jobbigt när han åker efter ett tag igen. Då kommer han visserligen inte vara borta riktigt lika länge men ändå. Tyckte det var som jobbigast dagarna innan han åkte och dagen han åkte. Funderar ju på om det kommer vara lika jobbigt denna gången, eller om man på nåt sätt är mer förberedd nu på vad som händer och så. Mycket funderingar som sagt:)

Hoppas du har haft en trevlig fredag kväll.



/T

2009-05-08 @ 22:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0