chokladmjölk eller inte....

Så var denna dagen förbi. Tänk så lite man hinner när man jobbar. Inte nog med det så ska jag jobba extra imorgon då en är sjuk och ingen annan ville eller kunde. Det är en nackdel med att vara schemaansvarig att man får lösa det själv till slut. Nu är det inte så ofta som jag kan extra på obekväma tider men på dagtid finns ju dagis fast jag känner lite dåligt samvete eftersom barnen får en heldag på dagis/fritids imorgon oxå när jag egentligen sagt att de skulle vara lediga. Det felades en ikväll oxå men eftersom båda mina föräldrar jobbar ikväll så fanns det ingen möjlighet att jag kunde arbeta över ikväll.
Känner mig helt slut ikväll samt fortfarande huvudvärk sedan igår. Kännt mig riktigt hängig idag och hoppas på att det inte blir ngt mer av det.

Imorse när jag lämnade Felicia på dagis så står en mamma vid matlistan och pekar o säger " jag tycker inte om det här!"
Jag kollar och det hon menar är att det står chokladmjölk och smörgås till frukost. Hon ville inte att hennes barn skulle dricka såna söta saker! För mig är det på ett sätt obegripligt att man känner så starkt för en sån sak. Chokladmjölk är väl ändå en vanlig frukostvara eller?!  Visst kan man styra sitt barns intag hemma om man inte vill att de ska dricka söta saker men man kan väl inte räkna med att dagis ska hålla samma regler som hemma?! Dessutom tror jag att det är begränsat till et glas oboy/barn. Vad tycker ni? Är det så hemskt att servera chokladmjölk till frukost? Kan man räkna med att det inte får förekomma saker på dagis som inte erbjuder hemma? Nyfiken på hur ni andra tänker. Kanske bara jag som inte tänker så mkt på det. Kommerntera gärna era åsikter.

Nu ska jag på promenad med hunden innna läggningarna ska påbörjas. Får se om jag orkar skriva mer ikväll, om jag nu kommer på ngt annat o skriva om förstås.
Ha de...

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Elin

Jag tycker inte att det är fel. Känns lite som att om man är emot det räcker det kanske med att barnet inte får det hemma. För kan man förbjuda sitt barn något som är gott och som alla andra dagisbarn får dricka?

2009-03-05 @ 19:50:59
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker också att det är fel att reager över chokladmjölk på dagis, men det är min åsikt. Man jan ha regler hemma och så finns det regler på dagis. Chokladmjölk är ju gott och man dricker det kanske inte i litervis heller. och så kan man ju minska på sockermängden. Har man riktig kakao och mjölk så är det inte så farligt. Oboy är en hel del socker i, men skulle inte säga nåt om Alexander fick det på dagis ändå. Borsta gaddarna extra noga och sätt ungen på motionsbandet så är ingen skada skedd haha

2009-03-06 @ 14:56:28
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Theresan

Hmmm... Svår fråga det där....

När jag läser det så tycker jag väll att de e oki... Kanske... De är ju bara en mugg någon gång ibland.Och som Linda kommenterat oxå, är det med mjölk och kakao e de ju bättre.

MEN- med risk att få alla emot mig...

För mig är socker något totalt onödigt att ha i ett barns kost, lik väl socker i bröd, ketchup... Listan kan göras lång...

Nu är det ju så att mitt barn äter socker.... godis, bröd, ketchup. Han har ju blivit introducerad sen han var liten. Så där är det ju svårt att ta bort ALLT. Men för oss så kan jag styra det hemma, men sen är det ju andra regler hos ex mormor eller om man är borta och så.

Men lik väl som att barn kan vara gluten eller laktos så tycker jag att man kan utesluta raffinerat socker i barns kost.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0