Veterinärsbesöket avklarat.

Äntligen är besöket hos veterinären avklarat. Har ju varit en smula nervös inför det dels för att Ricco vaktar mig så mkt och dels för att få reda på vad det egentligen är för fel. Mkt trevlig personal faktiskt och jag hade pratat med tjejen innan om hur Ricco vaktar och frågat om jag kunde få låna en munkorg mest för min egen nervositets skull. När vi kom dit så gick jag in o anmälde oss och fick sedan en munkorg med mig ut. Hämtade in Ricco och satte honom på vägen: 38 kg! En stor herre=)
Vi blev sedan invisade på ett undersökningsrum i väntan på veterinären. Ricco var inte glad åt munkorgen utan försökte dra av sig den om o om igen. Det enda som lugnade honom var att jag satt o kliade honom på bröstet konstant. Då kunde han slappna av o glömma munkorgen. Efter en stund kom i alla fall veterinären in och Ricco fick kliva upp på undersökningsbordet. Han satt sedan där medans veterinären kollade på såret. Han bestämde sig sedan för att kolla i mikroskop och tog därför prov med en kanyl i såret. Min duktiga vovve sa inte mkt alls utan satt där så snällt medans jag kliade honom. Visst grymtade han till en gång när de började kolla på svansen men sen sa han inte ett ljud. Efter han kollat i mikroskopet kunde han konstatera att det inte fanns några tumörceller i alla fall=) Förmodligen en infektion och Ricco är nu insatt på antibiotika 1,5 tabletterX2 i 20 dagar. Därefter ska vi på återbesök den 7/7 för att kolla att allt läkt som det ska. Det känns jätteskönt att ha varit där nu men inte sjutton är det billigt!. Veterinären var inne hos oss i ca 5 minuter och besöket kostade 1070 kr+ mediciner! Har ju givetvis försäkring på honom så efter nästa återbesök så har vi nog kommit upp i självrisken och kan reglera det då. Nu är det bara o komma ihåg de där pillerna 2 ggr om dagen oxå. Blir till o sätta larmet på telfonen tror jag om jag ska komma ihåg det=)
Nu ska vi käka lite fläskpannkaka innan jag ska slänga mig i soffan en stund. Känner mig helt slut nu.
Ha de

Vad har du på hjärtat?
Postat av: linda

Hej vännen, va bra att det inte var nåt med vovvsingen! Kram

2009-06-16 @ 22:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0