Min make, den bästaste i världen!!!

Blir så arg när jag hör att en del tror att min man bara har dragit och lämnat mig ensam med barnen o hunden. En del tror att vi inte diskuterat detta fram och tillbaka utan att detta var ngt han ville o att han bara skulle ha åkt... Glöm de tankarna för så är det INTE!!! Vi har diskuterat detta många ggr och han gör det lika mkt för bådas skull. Nu var det ju inte planerat att jag skulle vara gravid när han var iväg (helst innan  så han sluppit o åka) men nu är läget som det är. Vi har fått den gåvan att vänta en liten till och det är vi överlyckliga för. Visst kommer det dagar som den här, då man önskar mer än allt annat att han hade varit hemma men dåliga dagar kommer oavsett om han är hemma eller borta. Jag är glad att vi har ett sånt starkt förhållande som klarar påfrestningar som detta. Det bevisar bara att det verkligen är meningen att vi ska leva vårt liv tillsammans oavsett vad som sker runt om. Vi har blivit otroligt starka , både som enskilda personer och i vårt förhållande och det finns inget som kan ändra på det. Vi är själsfränder, så är det bara.  Jag vill bara att Roger, min älskling, att du ska veta hur mkt det betyder för mig som du ändå gör nu och hur mkt DU betyder för mig. Du är verkligen mitt allt och jag längtar tills den dagen då vi åter ska få vara i varandras armar igen. Sköt om dig så ses vi snart=)
LOVE YOU!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Nilla

Jaså, tror du verkligen att folk tror det? Däremot vet jag att många tycker och så även jag att det beslut som ni tillsammans har fattat är svårt att förstå. Att åka till Afghanistan med de risker som det innebär, för att tjäna pengar och frivilligt lämna sina fru och sina barn så många veckor känns nog för det flesta av oss ganska främmande. Jag tror inte att så många tycker att Roger lämnar dig i sticket utan det är ju som du skriver ett gemensamt beslut. Vi människor har ju olika sätt att se på kärleken och för er del så är det ju bevisligen så att er kärlek är stark och ni klarar av att vara ifrån varandra. Jag skulle aldrig någonsin tillåta Matte att åka inte för några pengar i världen och skulle han göra det så skulle han inte ha någon fru som väntade på honom här hemma. Du är ju stark och tålmodig som låter Roger leva sina drömmar. Vår kärlek är annorlunda, vi kan inte vara utan varandra och var och en får ju avgöra vad som är äkta kärlek. Du tycker en sak och jag en annan men jag respekterar er men står i alla fall för mina åsikter och det hoppas jag att även andra vågar göra. Du vet ju redan sedan innan vad jag tycker eller hur?!/Kram Nilla.

2009-06-03 @ 18:47:04
Postat av: till Pernilla

JA visst är vi alla olika. detta görs ju inte av några pengaskäl då jag inte tjänar ett skvatt hemma utan enbart av andra saker vilka du nog vet.Det handlar inte heller om enbart hans drömmar utan lika mkt för min hälsa och det är kärlek för mig. Helst av allt vill jag ha honom hemma naturligtvis o riskerna där är i dagsläget inte värre än de risker vi utsätter oss för genom att pendla 7-8 ggr/vecka till jobbet. Fick bara höra idag att vissa snackar lite skit om Roger, att han dragit o ville därför bara klara upp det för vissa. HAn är ju inte den enda mannen/pappan som är iväg heller. Jag hoppas att folk kan stötta istället för att snacka skit. Ta det lugnt på löprundan=)

/Kram

2009-06-03 @ 19:14:38
Postat av: Maria

Men herregud, finns de verkligen sånna taktlösa människor som säger sånna dumheter? Visst, han "lämnar" sin familj osv, men de gör ju också att ni får ett himla tillskott i kassan i framtiden så han kanske kan vara hemma mycketmycket längre med barnen än vad han normalt skulle kunna göra. Det är också värt en hel del! Sen är ni ju faktiskt överens om det här, det är ju inget som han bestämt hals över huvudet. Just det ska ju folk skita i, de angår inte någon annan än er! Jag tycker de tyder på äkta stark kärlek när man kan klara av en sådan här sak.

2009-06-03 @ 22:15:19
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Nilla

Förstår inte riktigt hur du kan jämföra att pendla till Kalmar med att åka till ett land där det sker så mycket skit som i Afghanistan. Det kallar jag nog snarare självförnekelse! Roger sa ju själv till oss flera gånger att han den här gången faktiskt är orolig och att det är en mycket allvarligare situation den här gången. Ni har ju själva sagt att det också hanlar om pengarna eftersom utan pengarna hade du ju inte kunnat gå hemma så att säga något annat är ju inte riktigt sanning! Men det är ert beslut men ni får nog finna er i att det är en liten skara som har förståelse för det.

2009-06-04 @ 06:59:16
Postat av: till Pernilla

NEj Pernilla, det handlar inte om självförnekelse. Förmodligen har du inte riktig koll på vart Roger befinner sig där nere. Visst händer det mkt skit men inte inom Rogers områden. Hittills genom alla år har en svensk omkommit i Afghanistan men hur många dör i trafiken här hemma??? Det handlar ju inte om pengarna i sig eftersom vi inte får ngt över o spara utan snarare mer om min psykiska hälsa som jag tycker är mer värd än pengar. Blir förvånad över dina inlägg då allt detta inte kommit fram innan. Men huvudsaken är att Roger o jag är överens om detta o att vi mår bra. Mitt inlägg var inte menat som uppmaning till diskussion utan bara mer som information till de som snackar skit om Roger så nu lämnar vi detta helt. Vi mår bra trots saknaden.

2009-06-04 @ 07:41:41
Postat av: Anonym

jag tro faktiskt att folk förstår att Roger inte lämnade dej i sticket, det fattar väl dom flesta att ni har kommit överrens om detta! Du är stark Johanna som klara av att ta hand om allt själv och dessutom vara gravid, det är nåt jag ALDRIG skulle klara eller vilja. Att gå och vänta ock sakna någon dag ut ock dag in, är själv gravid i tredje månaden ock skulle aldrig klara mig själv utan min sambo. men du kommer att fixa detta. Vi lever ju trotts allt på 2000-talet nu...kramar till dig

2009-06-04 @ 11:14:03
Postat av: till anonym

Jag kan förstå att många inte begriper hur vi kan gå igenom detta men jag blir glad ändå när dessa personer välja att stötta istället för att ifrågasätta o påtala de negativa sakerna. JAg känner mig starkare o mer positiv när man läser hur folk tycker att jag är stark o att jag kommer klara det för då känner jag mig starkare=) Tack så mkt=)

2009-06-04 @ 16:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0