En varm dag hemma

Idag har det varit ytterligare en sommardag. Nu börjar man nästan bli sugen på o åka till stranden. Tyvärr lär det väl inte bli denna veckan då jag har FoS på lördag. Imorgon behöver jag handla lite o plocka lite. Får se om jag kanske ändå åker en liten sväng ändå. På fredag är det marknad i Algutsrum så dit ska vi en liten sväng oxå. Lite svårt o åka själv till stranden med barnen känner jag. Vart ska man göra av plånbok o mobiltelefon när man ska bada? Blir väl kanske lite mer sen när mina föräldrar har semester så vi kan åka tillsammans.

Jag vaknade kl 07 idag men låg till ca 7:40. Därefter startade jag diskmaskinen o gick sedan upp för att fortsätta målandet i lillans rum. Måste ju bli färdig där snart. Bara 3 veckor kvar nu ju innan mannen min dyker upp igen=) Barnen fortsatte sova tills mormor ringde vid 9:15 o väckte dem. Det var skönt o gå upp i tid idag faktiskt=)

Hampus har sedan varit hos en kompis hela dagen igen o lekt. Lillan o jag passade på o åka ner en sväng till stan. Vi var o köpte en ny liiten pool eftersom jag inte orkar med o greja med vår stora pool i sommar då jag är ensam. Vi köpte sedan en glass o hoppade på Tuff-Tufftåget en sväng. Sedan åkte vi hem o lillan badade lite grann o jag köpte mig en gravid-tidning o läste en stund i halvskuggan.

När vi sedan skulle ta en runda med hunden o jag skulle hjälpa lillan på med sitt linne så bara faller det hårtestar från henne. Genast börjar jag kolla vartifrån håret kommer. får då se att ungen har klippt bort i princip heeela luggen! Jäklans unge! Hon har ju varken mkt eller tjockt hår så den luggen hon klippte bort gör att hon nu ser kal ut i pannan=( Hennes hår växer ju inte fortast heller så det lär nog dröja innan hon har en lugg igen. Kunde dölja lite med att göra en snedbena o lägga över luggen o sedan fästa med ett spänne. Det är enda sättet hon ser vettig ut just nu.

Nu ska jag fixa lite käk o kanske måla en vägg igen. Ska defintivt ta en dusch senare när det svalnat ute. KL 20.00 är det sedan dags för "Stora byggslaget" på tv. Måste ju titta o heja på Frank=)
Ha en skön kväll
Bye for now

P.s Jag tycker de thar varit varmt hemma men när jag pratade med min älskling i morse så hade dom 68 grader i solen!!!
Snacka om att bli stekt.

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0