Värsta komedikaoset!

Idag är verkligen en sån där dag då man känner att allt bara kan gå fel. Det började inatt då jag sov inne hos Felicia p.g.a att hon var sjuk och Hampus sov inne hos Roger då han oxå är sjuk. Kl 23:45 börjar Felicia bli orolig o piper till då o då för att sen till slut börja gråta. Jag känner på henne och hon kokar, temp 39.4. Jag hämtar lite Ipren och vatten, klappar om henne och lägger mig sedan igen. Dröjer ca 4-5 minuter innan hon blir ledsen igen och jag får klappa henne så hon lugnar sig o sen kan jag lägga mig igen. Vid ca 01 är hon jätteledsen och klagar över ont i ena örat. Det blev åter till o gå ner o hämta nässpray o sedan invänta att Ipren ska ta bort smärtan. Jag bäddar upp med en kudde till under henne men hon är bara ledsen. Jag står o klappar henne en stund o så här håller vi på fram till ca 03:30. Då kommer hon ner o vill ligga hos mig
( hon har en låg loftsäng). Vi bäddar ner oss på en 90-madrass båda två. Jag släcker lampan men då säger Felicia- Mamma det är så mörkt, jag kan inte se ngt.....
Näe, Felicia du ska inte se ngt nu. Det är natt så då ska du blunda o sova. Efter ett tag somnar vi båda helt utmattade. Jag vaknar till ibland och hostar som vanligt och kliver sedan upp 7:30 helt utsliten. JAg måste ju ringa skolan och sjukanmäla Hampus samt ringa pappa som lovat o köra Hampe till skolan idag. Därefter sättar jag mig vid datan men då funkar inte internet!!! JAg grejar o donar o trixar o fixar och efter ca en halvtimme får jag igång det.

Därefter till frukosten. Jag gör mig en god macka med sallad, ost, skinka o grönsaker, lägger den på bordet för att pressa mig lite apelsin/äppeljuice. När jag sedan vänder mig o ska sätta mig till bords så står katten på bordet och äter på min goda smörgås! Gaaahhhh!!! Min macka! Det var bara o slänga mackan. Tappar en gurkbit på golvet som jag slänger iväg i ren ilska o utmattning.Hittar den inte=S  Ställer mig sedan o gör en ny macka men utan grönsaker. När jag går till bordet höll jag på att halka avigt då jag kliver på den förbannade gurkbiten jag kastade men inte hittade! Sätter mig äntligen till bords o ska äta men hör då att det låter so ngn kräks. Går ut i tvättstugan o ser då att hunden gått in i förrådet och lagt en sån spya på stor del av golvet!!!!
Tar det aldrig slut!!!!!!!!!!!!!!! Ja
g torkar upp detta, tvättar händerna o sätter mig o äter igen. Allt detta på denna lilla stund av morgon som nu har passerat!
Barnen verkar dock piggare idag o sitter inne vid tv:n. Hoppas på att detta var toppen av allt så det blir bättre då jag känner mig ganska orkeslös o hängig nu.
Måste nog sysselsätta mig lite idag så jag inte somnar ståendes.
Ha en bra dag

Vad har du på hjärtat?
Postat av: linda

men oj då, ja vissa dagar ska man nog bara ligga kvar i sängen, men vem kan det???? Har man barn så är det bara att snällt gå upp och fixa med alla bestyr..stackars dej, kramis

2009-01-24 @ 21:10:28
Postat av: linda

ja hjärtat, vi hörs när allt har lugnat ner sej, Ha det så jättebra så länge. Vi kan ju alltod tänka på varandra så går det lättare. kram på dej

2009-01-24 @ 23:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0