helvetes natt...

Vet inte när jag sov en god natts sömn sist. Jag har ångest när kvällen kommer och jag ska behöva lägga mig ner. Så fort jag lägger huvudet på kudden börjar jag hosta så det känns som lungorna ska spricka på mig och tårarna sprutar. Jag längtar efter att få sova men har ångest för att lägga mig ner...
JAg har hostmedicin-hjälper inte. Jag har 3 kuddar bakom huvudet- men mkt obehagligt och ger mig ont i nacken istället. Jag har vatten-får dricka så fort jag slutat hosta. Jag hostar och därefter hör jag hur det rosslar o piper i luftrören på mig vid varje andetag frör att sedan börja hosta på nytt. Det har hållt på så här nu i 2 veckor!!!

Jag gick o la mig igår vid ca 22:45. Börjar hosta direkt. Ligger så en bra stund. Kl 00:30 ringer telefonen, jag är fortfarande vaken och hostar. Det var från Rogers jobb, de ville han skulle åka på ambulanstransport till Linköping så han begav sig iväg. Där låg jag ensam igen och bara hostade. Minns inte när jag somnade men sista gången jag tittade på klockan va 03:40 så därefter måsta jag ha somnat till en stund. Klev upp igen vid 07 då jag var tvungen att väcka Hampus som skulle till skolan. Sitter här nu vid tv:n med Felicia, känner mig som i en dimma, vill bara sova.

Roger ringde precis o sa att han var tillbaka i Kalmar igen och kommer snart hem. Vi ska ta o äta lite frukost strax. Funderar även på om jag ska ta Felicia till frisören för första gången idag. Innan har jag klippt henne lite själv eftersom hennes hår nästan är obefintligt trots att hon fyller 4 år i maj. Hon har så tunt o fint  o lite hår men det behövs kanske formas till o klippas av ngn som är kunnig för som det är nu så är det rena svintot på bakhuvuet när hon vaknar om morgonen.  Vad händer annars idag då? Funderar på om jag ska orka ge mig ut o handla. Har knappt varit utanför dörren de sista 2 veckorna men känner att jag behöver lämna huset en stund. Annars blir det nog en mkt lugn dag idag oxå.
Ha de gott

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Nilla

Usch stackare.../Kram Nilla.

2009-01-30 @ 12:23:09
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/
Postat av: linda

hej sötis, låter inte bra det där med din hosta! Är du bättre nu? Du har inte bloggat på några dagar nu saknar!! älskar när du har nya inlägg, puss på dej

2009-02-04 @ 20:19:20
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0