Helgen över igen...

Så var helgen förbi igen. Det har varit både en bra och dålig helg. Det bra är att vi trots att Roger jobbat fredag o söndag natt så hade vi en jättemysig dag igår. Vi satt ner o pratade mkt. Barnen lekte med kompisar. Egentligen gjorde vi inget speciellt men av ngn anledning så kändes gårdagen superskön. Det dåliga är att jag har ju en jävla hosta som håller mig vaken o arg om nätterna.. Denna hosta har även vår lilla tös som idag även haft feber. Detta innebar även att jag inte kunde åka upp o hälsa på min lilla brorson som jag hade tänkt göra igår. Så länge sen jag träffade honom men jag vill inte smitta honom nu när familjen äntligen blivit friska från sin förkylning. Får försöka hitta en annan dag som jag måste åka dit. Trots att vi bor så nära så är jag så dålig på att åka o hälsa på o det skäms jag för.

Idag har varit en segdag då vi alla nog har varit rätt trötta. JAg höll på o hosta till klockan var nog 02 inatt. Då gick Roger ner o spekade fram lite hostmedicin och få efter ca 30 minuter så kunde jag ligga ner o somnade till et par timmar innan nästa hostattack. Så håller det på nättterna genom och det är lite tungt nu för nu börjar jag bli sliten... Visserligen sa jag tidigare,när mina barn o min man hade magsjukan att jag hellre tar en ordentlig förkylning bara jag slipper magsjukan och här sitter jag nu och hostar lungorna ur mig....

Hampe har varit o lekt med Viktor idag med sedan var det kvällsmat o dusch när han kom hem. Vi passade på o klippa honom lite då han var sååå långhårig. Därefter tog vi en bok som han lånat i bokbussen o ska redovisa på onsdag. Han läste halva boken själv ikväll. Det är så kul o sitta ner med honom och ser framstegen han gör hela tiden med läsningen. Jag är så imponerad av honom.Du är så duktig min älskade pojk!

Felicia har struttat omkring här hemma under dagen emellan soffan, datan, mig o.s.v. Hon hade feber även ikväll och bad om att få gå och lägga sig. Hoppas hon får sova lugnt ikväll så hon är piggare imorgon.

Får nog ta och trycka i mig lite host medicin nu och krypa ner då det brukar ta några timmar innan jag väl sover. Har en ledig dag imorgon oxå och sen är det dags för jobb nästan resten av veckan. Vi ska starta upp ett nytt system på jobbet på tisdag vilket jag inte längtar efter. Det knyter sig i magen bara jag tänker på det. Roger ringde hem ikväll och undrade om jag inte ville läsa till röntgensyrra då de verkar ha brist på folk. Jag har ju tänkt att lämna vården ett tag men kanske, varför inte. Ska fundera på det...
Natti på er alla


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Nilla

Tyvärr är ju vi lika dåliga på att hälsa på er=( Hoppas att ni är pigga snart!/Kram Nilla.

2009-01-19 @ 08:49:32
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0