Databeroende eller....

Idag kollapsade min bärbara dator. Först låste den sig så jag fick stänga av den helt. När jag sedan skulle starta datorn så var det bara en svart skärm o inget mer. Datorn var varm och det började lukta brännt. Shit, har hårddisken brännt sönder eller vad?!

Jag ringde till OnOff då jag fortfarande har försäkring på den. MAannen verkade inte ha en aning utan bad mig bara komma in med den. Kände genast hur det gjorde ont i magen. Var ju tvungen o fråga ungefär hur lång tid han trodde det skulle ta innan jag skulle få hem den igen o då svarade han mig: - 2-3 veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men hallå, jag kan inte vara utan min dator i 2-3 veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad ska jag göra då?! Började inse där hur beroende jag har blivit av min dator. Ojdå=S

Sen började jag tänka på alla foton som finns i min dator. Shit oxå, det ä ju flera tusen foton!!! Vet att jag har brännt ner en omgång då vi skulle omformaterar datorn men minns ju inte när det var. Inte mkt o göra åt i det läget men tråkigt kändes det. Jag började packa ihop datorn då Roger skulle ta m den när han körde till jobbet en jag testade en sista gång att starta om den o Jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den startade!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har nu brännt ner alla foton igen så jag kan lämna in den sen eftersom ngt måste ju ha hänt då det luktade brännt om den samt att den inte startade. Lika bra o kolla innan försäkringen löper ut i mars.

Så nu har jag min dator kvar hemma några dagar till så jag kan bränna ner det jag på datorn ytterligare innan jag lämnar in den.

Livet här hemma har börjat lugna sig igen. Jag har inte kräkts än i alla fall, PEPPA PEPPA........
Har varit ute en runda men det var så kallt så lillan började gråta när vi var nästan hemma, ändå var hon så påbylsad med kläder. Mitt lilla hjärta...

Hampus och jag har gjort lite matte idag samt läst lite. Måste träna lite igen nu innan skolan börjar på torsdag. Vi har sedan spelat spel samt kvällsfikat lite och nu ligger båda barnen och det är tyst o stilla här hemma.
Tänkte kolla om det är ngt på TV ikväll annars blir det nog en tidig kväll för mig oxå. Känner mig lite risig med förkylningen, dock bättre idag.
Ha en fortsatt trevlig kväll
KRamis

Här har lillkattan hittat nya lekkamrater

Ganska skönt o ligga här o slumra lite

Nyårsafton o ölen är framme

Glad tjeja på nyårsafton

Ett glatt par



Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0